Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
ROMET 50-T-1 1981 r. z silnikiem Dezamet 019
Autor Wiadomość
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 386
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #12
RE: ROMET 50-T-1 1981 r. z silnikiem Dezamet 019
Pisałem w różnych tematach o tym co robiłem, co przerabiałem i zmieniałem. Efekt wyszedł jak dla mnie bardzo dobry. Wszystko działa tak jak trzeba. Nie wyszła żadna nieoczekiwana usterka czy coś. Także mam się z czego cieszyć. ROMET odpala i jeździ bez problemu. Nie ma problemów z rozruchem, zimny czy ciepły. Przyspieszenie, prędkość, obroty to wszystko się bardzo fajnie poprawiło. Jest zdecydowanie lepiej. Fajnie się tym teraz jeździ. Jest żwawy i 'mocny'.
Poniżej wypisze wszystkie modyfikacje, poprawki i przeróbki.

PODSUMOWUJĄC:

- Głowica ZMD wysoka. Plan głowicy o 1.5 mm. Komora spalania zrobiona na lustro. Do tego świece iskra prl f95.
- Cylinder ZMD syngowany 019. Wysokości okien w innym temacie. Szlif pod tłok ZMD R1. Pasowanie tłoka na 5 setnych. Powiększone przepłuki i obrobione na całej długości, zgrane z karterami. Okno wydechowe obniżone o 1 mm. Okno ssące podniesione o 1 mm. Wszystkie okna - krawędzie sfazowane. Rozfrezowany wylot do kolanka na wymiar wewnętrzny kolanka Simson. Rozfrezowany otwór pod gaźnik na 15 mm a także cały kanał w środku obrobiony na gładko papierkiem. Kanały pluczące tak samo, ładnie obrobione na gładko.
- Tłok ZMD R1 wersja 56 mm wysokości. Skrócona nóżka od strony kanału dolotowego o 3 mm. Denko tłoka podcięte na szerokości kanału wydechowego i leciutko na płuczących. Delikatna fazka. Od wewnątrz tłok trochę odchudzony. Wybrane nadlewy i niedoskonałości. Dowiercone otwory smarujące sworzeń. Sworzeń spasowany suwliwie. Pierścienie ZMD fazowane.
- Wał oryginał ZMD nowy. Wał wycentrowany. W główce korbowodu łożysko igiełkowe NTN - wydystansowane na sworzniu w tłoku. Wał w karterach wydystansowany poosiowo na 0.5 mm - dobrane podkładki dystansowe między wal a łożysko i grubość uszczelki między kartery.
- Łożyska Koyo C3 komplet na silnik.
- Simeringi te droższe z materiału FPM. Chciałem dać VMQ silikonowe ale musiałbym zamawiać a te były od ręki.
- Uszczelki komplet niebieski. Bardzo dobre moim zdaniem. Pod głowice uszczelka z kompletu, pod cylinder chyba orginalna plus hermetyk. Silnik złożony na paście Dirko.
- Tulejki brązowe karterów, tulejki stalowe wodzika.
- Przylgnie karterów i dekli obrobione samodzielnie na płycie i papierze. Łożyska w karterach ciasno, plus dla pewności loctite 603 w gniazda łożysk. Komora korbowa w miarę wypolerowana. Frezowalem kartery i ciąlem tuleje od dołu aby usyskac lepszy przepływ mieszanki z Komory korbowej do kanałów płuczących w cylindrze. Zrobione tak, żeby nie było uskoków. Wszystko na półokrągło bez gwałtownych przejść.
- Skrzynia biegów. Wydystansowana w każdym możliwym miejscu. Wałek pośredni, wałek główny, wałek startera. Wypoziomowane i zdystansowane koła zębate. Nowy wałek główny, wałek pośredni. Nowy tryb 1 biegu. Nowy tryb zdawczy - ten na którym jest montowane koło przekładni stałej. Wszystko w skrzyni jest ZMD. Dobrany porządny oring walka startera. Nowy odbojnik.
- Automat zmiany biegów - rozebrany, wymienione niektóre części. Zdystansowane wszystko, mocno skręcone. Gdzie można było dałem na kleju do łożysk. Nowy wodzik.
- Sprzęgło zrobione. Tarcze i przekładki duellls. Kosz, zabierak orginalny. Sprzęgło z kołem stałym wypoziomowane i zdystansowane.
- Układ zapłonowy CDI od TurboZabytki do 019. Polecam bardzo.
- Gaźnik p2r SHA 15/15. Przerobiony i wstawiony do tego filtr powietrza od radzieckich motorowerów. Zrobione to jest na normalny wymienny wkład papierowy. Filtrowanie zajebiste. Wszystko uszczelnione i sprawdzone. Działa jak należy i mi się bardzo podoba. Orginalna puszka obrobiona na większy otwór do zamontowania na gaźniku. Reszta pasuje. Dostęp do filtra z boku motoroweru. (Posiadam oryginalny cccp k60b, którego też wstawię i sprawdzę. Który ostatecznie nie wiem. Na razie jest replika delorto i też serdecznie ten produkt polecam. Dobrze się to reguluje. Fajnie reaguje na zmianę dyszy, od razu daje to efekty i różnice. Można sobie łatwo i fajnie dobrać. Obroty wolne reguluje się śruba przepustnicy. Wszystko pasuje na oryginalny cylinder i linkę. Konieczny zakup krucca. Za dostępne. Robotę robi mocowanie gaźnika. Jeden imbus i mamy gaźnik zdjęty. Super sprawa.
Dobrana została dysza główna 70. Najlepiej jeździ na 68 a na docieranie zostaje 70. Na mniejszych dyszach jest efekt uuu przy odkręceniu manetki do końca. Kupiłem zestaw dysz w rozmiarach co 2-3 od 50 do 90. Regulacja po kolorze świecy. Powyżej 70 zaczyna okapcac, przy mniejszych jest uuuuu i szary odcień, nalot na świecy.
- Naprawione połączenie cylinder - kolanko. Pasuje nakretka naprawcza kolanka od Simsona ( do cylindrów 019). Nakretka jest zrobiona w nad wymiarze i ma ciaśniejszy gwint. Na cylindrze nie było już nic gwintu a nakretka jest ciasna i na siłę kluczem dokręcamy i nacina się nowy gwint. Trzyma bardzo mocno. Polecam każdemu. Do tego okrągłe uszczelki powleczone blacha miedzianą i mam tam wszystko super szczelnie. Uszczelniłem też połączenie kolanko Wydech. Sznurek taki biały specjalny Ala azbestowy. Coś jak do kominków. Jest do kupienia na allegro do wsk, coś takiego. Owinalen to na kolanku i wepchnąłem śrubokrętem. Na to porządna opaska z blachy nierdzewnej 2 mm. Średnica 28 mm bodajże. Taka z dwóch połówek skręcana na dwóch śrubach. Też to się sprawdzili i trzyma fest.
- Wymienione opony, dętki, linki, żarówki i inne drobiazgi. Reszta została w oryginale, nic nie malowane, nie ruszane. Jest jak jest. Ale nie jest najgorzej. Farba jeszcze orginakni się fajnie trzyma. Zbiornik wypłukany. Wstawiony filtr paliwa z quada. Duży fajny i skuteczny. Lepszy niż te małe gówienka.
- Schowek narzędziowy z Ogar 205. Kupiłem współczesny, przeciąłem na pół a później dopasowywałem. Na koniec dopasowane, i sklejone dwie połówki tam gdzie się dało skleić, gdzieś dodatkowo skręcone i złapane na trytytke przez oryginalne otwory u góry schowka i dookoła ramy pod kanapą. Trzyma się.
Do schowka wrzucona instalacja od CDI. W planach mały akumulatorek, jakieś bezpieczniki i klakson. Schowki zrobiły mega robotę.
Teraz jest miejsce i na klucze i na świece. A i ile jeszcze wolnego miejsca. Porównując do tych malutkich oryginalnych to niebo a ziemia. Puszka koli albo i dwie śmiało wejdą.
- Nowy łańcuch. Zębatki 13z przód ZMD, tył 38z nowa z zapasów ale producent nieznany, nieważne.

Z grubsza to by było na tyle. Na pewno coś ominąłem ale większość na pewno napisałem. Silnik składałem w wolnym czasie więc trwało to bardzo długo ale praca się opłaciła.
Teraz silnik docieram i tak pykam sobie po okolicy i cieszę się z wykonanej pracy. Na razie nic złego się nie dzieje. Nie ma żadnych wycieków na łańcuch ani nigdzie. Całość jeździ i ma się dobrze. Co będzie dalej nie wiem. Nie mam czasu na jazdę więc to wygląda tak, że jezdze jak mam urlop i akurat jestem u rodziców gdzie motorek stoi. Inaczej nie mogę tego zorganizować ale też nie mam co narzekać. Romet to dla mnie hobby i dobra rozrywka. Lubię sobie ponaprawiać a później pojeździć do lasu, na grzyby, a to tak po prostu wziąść i jechać...

W planach zabawa z gaźnikiem K60B, może jakiś dyfuzor ale to bardziej dla własnych testów i nauki, kierunkowskazy, klakson. Ogólnie rozbudowa elektryki.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-07-2023 17:36:35 przez Maka_91.)
25-07-2023 17:24:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: ROMET 50-T-1 1981 r. z silnikiem Dezamet 019 - Maka_91 - 25-07-2023 17:24:05




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 30 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Zabytkowy rower - poradni...
Ostatni post: krisb120
Dzisiaj 02:28:51
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 429
Nieczytelny numer ramy
Ostatni post: romek
Dzisiaj 01:16:13
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 29
Mokra iskra i spręzanie
Ostatni post: Merfix
Dzisiaj 01:11:19
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 455
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Dzisiaj 00:18:31
» Odpowiedzi: 484
» Wyświetleń: 208640
Wigry 1975 - Przywrócenie...
Ostatni post: usertm
Wczoraj 22:48:37
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 88
Rejestrowanie rometa na k...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:52:38
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 121
Szukam tanio roweru
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 20:57:46
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 285
Problem z odpaleniem rome...
Ostatni post: xvezu
Wczoraj 18:21:07
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 629
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Wczoraj 14:52:08
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 650
Romet Chart - wał korbowy...
Ostatni post: BigSoft
Wczoraj 00:09:46
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 138
Jawa babetta 207 - Kiedy ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
29-01-2025 13:16:46
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 163
Ogar 200 brak mocy
Ostatni post: Spaceman164
29-01-2025 11:41:38
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 385
Romet komar 2350 - A miał...
Ostatni post: MacRoial
29-01-2025 00:59:53
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 101
Zakończenie OC.
Ostatni post: tattooist
28-01-2025 20:10:16
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 1030
Cylinder Rys / Turysta 73...
Ostatni post: Dinozaur
28-01-2025 02:39:42
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 549

Reklama