Dokładnie tak jak napisałeś. To wszystko trzeba zrobić to będzie działać.
Generalnie tam jest trochę źle pomyslane i zrobione to zazębienie 2 biegu. Wystarczy, że będzie 1 mm za dużo luzu i już będzie wyskakiwało, gdyż to zazębienie jest stosunkowo małe i krótkie.
Jak tam już będą kły wyrobione i luzy to nie ma mowy, żeby to działało chociażby ktoś regulował rok.
Wiem bo robiłem i składałem. Niestety ale trzeba poświęcić trochę czasu. Dobrać odpowiednie podkładki dystansowe, których ot tak nie kupi się gdzie popadnie. Wszystkie w 3 co najmniej rozmiarach 0.1, 0.3 i 0.5 mm. Ja takie brałem i dobierałem. Podkładki uszczelka skręcanie karterów i pomiar. I tak wkolo Macieju.
Generalnie to się robi zawsze i wszędzie z tym, że akurat romety są takie, że każdy wałek nawet oryginalny ma inny wymiar. Kartery też co inne to inaczej.
Do tego dochodzi ci zmieniacz biegów, który przerasta możliwości większości domorosłych naprawiaczy.
Niestety taka jest po części prawda
Zacznij od przeczytania tego co możesz znaleźć. Są książki, schematy i instrukcje
Złapiesz trochę teorii dowiesz się o co tutaj chodzi. Wtedy dopiero rozbieranie i składanie.
Z drugiej strony nie jest to trudne tylko wymaga chęci, trochę czasu j poświęcenia.
Zobacz temat w dziale poradniki o dystansowaniu tej skrzyni oraz o ogarnięciu automatu zmiany biegów.
Przykładowo wałek pośredni - choinka: zależy jakie masz tulejki ale jak złożysz to bez dystansów to luz jest ogromny. Ale to też zależy, bo ja mam kilka kpl karterów i w każdych inaczej luz wyglądał. Teoretycznie na żadnym achemacie tam podkładek dystansowych nie ma ale to nic nie znaczy. Gdyby trzymała fabryka wymiar to dystansowanie było przewidziane właśnie tymi tulejkami z kołnierzem. Ale jak było tak było. Długo by tu pisać.
Jak na szybko coś chcesz poprawić to może pomóc skręcenie mocne tej dźwigni wybierają biegów w automacie. To co współpracuje z kulką - taka blaszka z dołkami w które wskakuje kulka. Problem może leżeć w tym, że to bardzo lekko ci chodzi i skrzynia jest w stanie wypchnąć wodzik. Mocne skręcenie może coś dać. Ale to tylko jeśli problem leży w tym miejscu na co szansa jest niewielka.
Luzy wodzika w tulejkach stalowych w karterze. To mało kto robi i zwraca na to uwagę.
Jest mnóstwo możliwości wyskakiwania biegu. Nikt Ci odpowiedzi nie da. Trzeba rozebrać i patrzeć wszystko po kolei.
Najpierw zajrzałbym do zmieniacza bo ściągasz pokrywę i już wiesz co tam się dzieje..
Jeśli nie to to reszta już jest w skrzyni i trzeba łupać. Chyba to będzie dla cb najlepsza rada.
Powodzenia
(10-07-2023 18:23:40)Igor5678 napisał(a): jak wymienić wybierak w automacie ?
chodzi o to jak przełożyć ten dzyndzel i to
Skuter dębica sklep i kupisz za grosze. Jeszcze mają.
Moze być luz na tym. Zawsze jest. Te dwa małe wypustki się wyrabiają i ten grzebień chodzi jak sam chce. Ma luz w stosunku do dźwigni. Ona się rusza a to stoi.