Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
ROMET 50-T-1 1981 r. z silnikiem Dezamet 019
Autor Wiadomość
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 483
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #9
RE: ROMET 50-T-1 1981 r. z silnikiem Dezamet 019
Witam serdecznie po długiej przerwie.
Udało się znaleźć trochę wolnego. Romet został wyciągnięty i wyczyszczony.
Wymienione trochę pierdol jak opony, dętki itp.
Został założony wyremontowany silnik, który składałem w zimę.
Zapłon Cdi, gaźnik p2r 16/16. Dysza dobrana doświadczalnie. Najlepiej lata na 68 aktualnie założyłem 72 ale wydaje się, że ciut się pogorszyło. Przy następnej okazji zobaczę jeszcze 70.
Wszystko udało się zrobić i robota zakończona moim skromnym zdaniem pełnym sukcesem. Odpala od raz, trzyma obroty, ładnie przyspiesza.
Mierzyłem mu z mapami Google - równo 50. Jest spory zapas jeszcze, żeby pobawić się na zębatkach ale czasem jeżdżę z żoną i jest w sam raz tak jak jest. Miał być po prostu trochę sprawniejszy niż normalnie. Zębatka przód 13z tył 38z.
Jako, że miałem wersję z małym schowkiem postanowiłem to zmienić. Doszedł zapłon cdi a tym samym cewka, regulator i moduł.
Kupiłem schowek do ogara. Przeciąłem diaksem na pół. I później przykładałem i odmierzałem jak to dalej pociąć. Udało się myślę nawet dobrze.
Wstawiam zdjęcia dla oceny.
Oceniajcie, pytajcie bo sporo roboty musiałem zrobić więc i swoje doświadczenie złapałem i chętnie podzielę się uwagami
W silniku zrobilem w zasadzie wszystko.
Skrzynia prawie całą nowa. Do tego kilka godzinek zabawy z dystansowaniem i problemów z biegami nie ma. Automat biegow zregenerowany, zdystansowany.
Zrobiona delikatna polerka skrzyni korbowej, poprawione kanały w cylindrze płuczące i zgrane z karterami, trochę powiększone. Szlif cylindra i powiekszenie wylotu i dolotu.
Obnizony Wydech plus fazowany tłok. Wal centrowany i złożony na łożysku igiełkowym ntn - w główce. Szlif cylindra na 5 albo 6 setek bodajże. Tłok zmd, wal zmd. Łożyska koyo c3 na czopach - pasowanie suwliwe. W karter zewnętrzna bieżnia na loctite 603 wklejone. Wal wydystansowany na boki. Korba w tłoku wydystansowana również.
Czekam na Wasze komentarze i uwagi.
   
   
   
   
   
Tutaj link do filmików yt:
https://youtube.com/shorts/0UBwfP5Wmts?feature=share
https://youtube.com/shorts/6ccATLk_rdY?feature=share
https://youtube.com/shorts/X-8mwLIGDzI?feature=share

PS
Nie patrzcie na zbyt wysokie wolne obroty, bo to tak nagrywałem na szybko. Na ostatnim filmiku jest pokazane tak jak teraz mniej więcej on chodzi, i mi się wydaje że jest bardzo dobrze. Nie ma problemów z regulacją, da się jeszcze niżej zejść z obrotami. Super trzyma obroty i włączenie świateł nic nie zmienia co mnie bardzo cieszy.
Nie wiem jeszcze jak sprawa zapłonu gdyż ustawiony był podczas składania silnika. Ale mam cdi i ten wypust na kole zamachowym zaczyna nachodzić na impulsator tak ok 2.8 mm przed gmp.
Kupiłem małą lampę do ustawiania i jak znajdę czas to podłącze i sprawdzę jakie jest wyprzedzenie. Ewentualnie skoryguję. Na ten moment chodzi jak chodzi i raczej zapłon jest mniej więcej dobrze. Żadnych problemów z zapłonem, żadnych odgłosów z gaźnika lub z wydechu.

Gaźnik jest z JM P2R SHA 15/15. Sory za pomyłkę
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-07-2023 16:47:22 przez Maka_91.)
21-07-2023 16:18:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: ROMET 50-T-1 1981 r. z silnikiem Dezamet 019 - Maka_91 - 21-07-2023 16:18:59




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Ogar 200 - usprawni...
Ostatni post: Dinozaur
Dzisiaj 12:45:43
» Odpowiedzi: 49
» Wyświetleń: 3318
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 21:34:28
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 68506
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: usertm
Wczoraj 19:22:05
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 8060
Dziurawy bak Ogar 200
Ostatni post: romek
Wczoraj 13:39:09
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 216
3 ROVERy do rozpoznania
Ostatni post: zaz
16-09-2025 23:18:24
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 146
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Bob_Harley
15-09-2025 23:31:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 269
Junak M10 sprzęgło
Ostatni post: ZielonyTRN
15-09-2025 19:28:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 87
Finanse forum
Ostatni post: romek
15-09-2025 12:08:39
» Odpowiedzi: 100
» Wyświetleń: 39168
Wigry 2 1975
Ostatni post: zaz
15-09-2025 05:11:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 129
Króciec JAWA50/Ogar200-Am...
Ostatni post: Fearevil
15-09-2025 00:20:20
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 283
[K] Części do rowerka Smy...
Ostatni post: Piotrekdriver1
14-09-2025 21:32:13
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 145
cześć
Ostatni post: kawu26
14-09-2025 11:03:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 103
Współczesny tłumik do Rom...
Ostatni post: tramwajarz
13-09-2025 19:51:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 316
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
11-09-2025 13:41:55
» Odpowiedzi: 45
» Wyświetleń: 3034
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
11-09-2025 09:22:55
» Odpowiedzi: 60
» Wyświetleń: 8331

Reklama