Witam serdecznie po długiej przerwie.
Udało się znaleźć trochę wolnego. Romet został wyciągnięty i wyczyszczony.
Wymienione trochę pierdol jak opony, dętki itp.
Został założony wyremontowany silnik, który składałem w zimę.
Zapłon Cdi, gaźnik p2r 16/16. Dysza dobrana doświadczalnie. Najlepiej lata na 68 aktualnie założyłem 72 ale wydaje się, że ciut się pogorszyło. Przy następnej okazji zobaczę jeszcze 70.
Wszystko udało się zrobić i robota zakończona moim skromnym zdaniem pełnym sukcesem. Odpala od raz, trzyma obroty, ładnie przyspiesza.
Mierzyłem mu z mapami Google - równo 50. Jest spory zapas jeszcze, żeby pobawić się na zębatkach ale czasem jeżdżę z żoną i jest w sam raz tak jak jest. Miał być po prostu trochę sprawniejszy niż normalnie. Zębatka przód 13z tył 38z.
Jako, że miałem wersję z małym schowkiem postanowiłem to zmienić. Doszedł zapłon cdi a tym samym cewka, regulator i moduł.
Kupiłem schowek do ogara. Przeciąłem diaksem na pół. I później przykładałem i odmierzałem jak to dalej pociąć. Udało się myślę nawet dobrze.
Wstawiam zdjęcia dla oceny.
Oceniajcie, pytajcie bo sporo roboty musiałem zrobić więc i swoje doświadczenie złapałem i chętnie podzielę się uwagami
W silniku zrobilem w zasadzie wszystko.
Skrzynia prawie całą nowa. Do tego kilka godzinek zabawy z dystansowaniem i problemów z biegami nie ma. Automat biegow zregenerowany, zdystansowany.
Zrobiona delikatna polerka skrzyni korbowej, poprawione kanały w cylindrze płuczące i zgrane z karterami, trochę powiększone. Szlif cylindra i powiekszenie wylotu i dolotu.
Obnizony Wydech plus fazowany tłok. Wal centrowany i złożony na łożysku igiełkowym ntn - w główce. Szlif cylindra na 5 albo 6 setek bodajże. Tłok zmd, wal zmd. Łożyska koyo c3 na czopach - pasowanie suwliwe. W karter zewnętrzna bieżnia na loctite 603 wklejone. Wal wydystansowany na boki. Korba w tłoku wydystansowana również.
Czekam na Wasze komentarze i uwagi.
Tutaj link do filmików yt:
https://youtube.com/shorts/0UBwfP5Wmts?feature=share
https://youtube.com/shorts/6ccATLk_rdY?feature=share
https://youtube.com/shorts/X-8mwLIGDzI?feature=share
PS
Nie patrzcie na zbyt wysokie wolne obroty, bo to tak nagrywałem na szybko. Na ostatnim filmiku jest pokazane tak jak teraz mniej więcej on chodzi, i mi się wydaje że jest bardzo dobrze. Nie ma problemów z regulacją, da się jeszcze niżej zejść z obrotami. Super trzyma obroty i włączenie świateł nic nie zmienia co mnie bardzo cieszy.
Nie wiem jeszcze jak sprawa zapłonu gdyż ustawiony był podczas składania silnika. Ale mam cdi i ten wypust na kole zamachowym zaczyna nachodzić na impulsator tak ok 2.8 mm przed gmp.
Kupiłem małą lampę do ustawiania i jak znajdę czas to podłącze i sprawdzę jakie jest wyprzedzenie. Ewentualnie skoryguję. Na ten moment chodzi jak chodzi i raczej zapłon jest mniej więcej dobrze. Żadnych problemów z zapłonem, żadnych odgłosów z gaźnika lub z wydechu.
Gaźnik jest z JM P2R SHA 15/15. Sory za pomyłkę