Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych
Autor Wiadomość
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 668
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #11
RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych
To tak zaczynając od początku bo widzę, że tu chyba brakuje podstaw. Cylinder kiedy się zużyje można oddać do szlifu. W tym momencie trzeba zakupić również nadwymiarowy tłok zgodny ze szlifem, który się oczekuje. W rometach zazwyczaj robi się trzy szlify i tak przy cylindrze 50cm nominał to 38mm, I szlif 38,25, II szlif 38.50, III szlif 38.75.

Nie wiem czy kupiłeś nowy cylinder 40mm i wrzuciłeś tłok na 38mm czy kupiłeś cylek po szlifie i wrzuciłeś tłok pod mniejszy wymiar ale tak to nie będzie jeździło. Możesz sprawdzić czy tłok ma odpowiedni luz w cylidrze wrzucając go do cylka bez pierścieni i pozwalając mu opaść. Powinien on powoli opadać w tulei - nie wypaść od razu na ziemię, nie stanąć że musisz pomagać palcem tylko powoli opadać pod swoim ciężarem.

Kolejna sprawa pierścienie - podobnie jak z tłokiem kupujesz go zgodnie z wymiarem cylindra (albo 38mm albo 40mm) i do tego na nominał bądź odpowiedni szlif. Przerwę na zamku badamy wkładając sam pierścień w cylinder i przesuwając go tłokiem (!) do mniej więcej połowy tulei (choć warto posprawdzać na różnych wysokościach). W tym momencie luz na nowym pierścieniu i cylku powinien wynosić 0.2mm. Granicą zużycia jest 0.8mm więc te pierścienie co masz są do wywalenia.

Co do świstu to nie pomogę bo nigdy się nie spotkałem z takimi przelotami. Rozumiem, że uszczelka pod głowicą jest nowa. Jeśli podejrzewasz głowicę to połóż papierek wodny na taflę szkła i przejedź po nim przylgnią głowicy - w taki sposób sprawdzisz czy jest krzywa.

Generalnie ogarnij ten temat z prawidłowym dobraniem tłoka i pierścieni bo za przeproszeniem z gówna bata nie ukręcisz i nie ma sensu kręcenie przy gaźniku skoro próbujesz poskładać silnik ze złomu jak popadnie. Jak robić to dobrze albo wcale bo będziesz kręcić codziennie i więcej pchał niż jeździł Tongue
16-06-2023 00:14:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Po wymianie cylindra silnik ciężko odpala i nie ma wolnych - wazniak96 - 16-06-2023 00:14:16




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: cebula642
Dzisiaj 22:23:10
» Odpowiedzi: 179
» Wyświetleń: 9571
Skrzynia biegów Jawa 50
Ostatni post: Jakub
Dzisiaj 21:54:50
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 9
Renowacja Romet Jubilat 1...
Ostatni post: jedrzejmodelski
Dzisiaj 21:27:59
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 129
Prowadzenie osi rozruszni...
Ostatni post: de_gumis
Dzisiaj 13:58:11
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 37
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Jakub
Dzisiaj 13:41:26
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 826
Naklejki na Jubilatach 2
Ostatni post: TobiaszDymek
Dzisiaj 12:41:39
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 41
Dźwignia hamulca i podnóż...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 09:39:07
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 88
Koła ogar 200
Ostatni post: Pablo321
Dzisiaj 00:21:07
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 60
Zatarty S38
Ostatni post: Maka_91
Dzisiaj 00:19:31
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 2243
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 23:27:16
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 481
Komar ciężko pali na ciep...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 23:23:25
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 564
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 23:17:44
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 1606
Remont
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 23:00:17
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 2048
Wyrobiony rowek na klin w...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 22:49:13
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 537
Filtr powietrza który lep...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 22:47:46
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 491

Reklama