| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!-
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		Maka_91 
 
 
		
			Majsterkowicz Amator 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 483 
Imię: Mateusz 
Skąd: Zachodniopomorskie 
Pojazd: Romet 50-T-1 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!- 
			 
			
				Znalazłem odpowiedź na Twoje problemy dotyczące odległości tłoka od głowicy. Pisałeś o różnicy z jednej i z drugiej strony. 
No i mam odpowiedź. Po prostu głowica jest ustawiana na szpilkach. I przecież tam jest stosunkowo luźno to spasowane. A więc głowica za każdym razem może być trochę w innej pozycji zamontowana. 
A to przy mocno wypukłym denku tłoka będzie dawało właśnie takie różnice w odległości względem jednej i drugiej strony 
Zobacz ten film w okolicach 5:00 - 5:25. 
Znajdziesz tam odpowiedź 
 https://youtu.be/JJ4hXMJ9aPs
 
 (28-01-2023 00:05:35)Norweski Zomowiec napisał(a):  Chyba lipa się stała 
 
Silnik złożyłem. Sprawdzałem squish silnika. Założyłem podkładkę alu 1.5mm i cylinder, bez żadnych uszczelek i próbowałem kręcić. Nie udało się przełamać - tłok wali w głowice.  
 
Myślę, że może żadnych uszczelek nie założyłem, a jak założę po głowice oryginalną lub pod cylinder już przygotowane uszczelki w razie w z gamita 0.03mm to sobie ustawie sobie gdzieś 1mm squisha. 
 
Mierze grubość uszczelki pod głowicą 1mm i założyłem tylko pod głowice ta uszczelkę i po zakręceniu wszystkiego można przełamać. 
 sprawdzam squish drutem 1.5mm  Wynik - 1mm. Tyle ile uszczelka.  
 
Myślę sobie - a to spoko, 1mm to można w sumie zostawić, bo silnik będzie na dotarciu, to będzie na razie git. Dam masy uszczelniającej dirko pod cylinder bez usczelek. 
 
 Ale też sobie myśle, że sprawdzę sobie 2 stronę tłoka ile ma squish'a i po wsadzeniu druta nie dotyka tłok tego druta... jakaś lipa jest. Lekko poszerzyłem i jest prawie 2mm.. 
 
Zdjąłem głowice, tłok na GMP i patrze czy może faktycznie 1mm wystaje - ale wzrokowo wygląda wszystko równo ze przylgnią cylindra (no może jest mały odchył, ale około 0.01-0,03mm ale więcej bym nie dał) 
 
no to jest problem.. cylinder był planowany u tokarza, a podkładka jest równa 1,5mm, także to jest równe. Albo jest krzywo głowica przejechana na szkle albo krzywy wał po zamontowaniu.. może coś poszło nie tak przy montażu.. jakieś porady, sugestie? 
 
 
z drugiej strony jeszcze sprawdzę squish w innych silnikach s38 ile mają. Jeżeli 3mm, to jak będzie po jednej stronie 1mm - a po 2 stronie 2mmm - to sumować średnio 1,5mm,a tyle jak przetoczył głowicę o 1,5mm właśnie - 
https://youtu.be/JJ4hXMJ9aPs 5:00-5:25
			  
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-02-2023 23:43:10 przez Maka_91.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 17-02-2023 23:42:09 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
 
| Wiadomości w tym wątku | 
 
RE: 4KM z silnika S38 Czyli jak z komara zrobić ścigana! -SPRAWDZMY TO!- -  Maka_91 - 17-02-2023 23:42:09 
 | 
 
 
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |