Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[019] + K60B pytanie o filtr powietrza
|
Autor |
Wiadomość |
Maka_91
Majsterkowicz Amator
Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
|
[019] + K60B pytanie o filtr powietrza
Witam.
Jak wiecie składam silnik 019 do mojego T-1. Staram się zrobić silnik jak najlepiej umiem. Dokonuje jakichs tam poprawek i usprawnień. Taki jest przynajmniej plan aby poprawić 'sprawność' tego motoru. Z najważniejszych rzeczy to delikatny porting cylindra i komory korbowej; zapłon Cdi; inny gaźnik.
Jako, że kiedyś kupiłem oryginalny sowiecki cccp k60b to postanowiłem, że zamontuję właśnie ten. Wyszła przy tej okazji kwestia doboru filtra powietrza. W stożki nie będę się bawił bo to lipa. Filtr jednak dobry być musi, w dwusuwie podstawa - wkoncu powietrze wpada prosto na wał, łożyska. Kupiłem filtr do radzieckich motorowerów - delta/Karpaty coś takiego. Zdjęcia poniżej.
Myślę, że to zda egzamin, szczególnie, że on był montowany właśnie do tych gaźników. Raczej powinien się zmieścić a jak nie to mam też drugi bardzo podobny ale uzywany, gdzie ta czarna puszka odchodzi w bok i tamten na pewno się zmieści. Sam filtr jest normalny papierowy z możliwością łatwej wymiany. Chyba najlepsza opcja jeśli chodzi o skuteczność i kwestie tego co można dobrać i zmieścić w Romecie. Wyglądać też tragicznie nie wygląda. Na oryginalności aż tak mi nie zależy co na sprawności i solidności.
Co myślicie o tym rozwiązaniu?
Moje pytanie jednak jest inne. Jakie zadanie pełni ta przezroczysta duża okrągła część? Filtr zamontowany jest z tyłu w tym czarnym elemencie. Co mi się narzuca to, że jest to rodzaj jakby rezerwuaru, coś takiego. No bo przecież teoretycznie wystarczyłaby sama ta czarna część z filtrem w środku i końcówką do podłączenia pod gaźnik.
Co wy na ten temat sądzicie? No i ogólnie co powiecie na takie rozwiązanie.
PS
Jak dla mnie to oryginalny filtr powietrza montowany w rometach do gaźników GM to porażka. Ja bym tego nie nazwał nawet filtrem a imitacją filtra. Wsadzili krążek z plastikowej siatki, żeby ktoś nie powiedział, że nie ma filtra. A przecież czystość to podstawa. Bez tego od razu siadają łożyska i się zacierają. Łożyska stają, przez co obracają się w karterach jak i czop obraca się w łożysku.
Ja przy okazji wam powiem, że montuję wał z całkiem wyluzowanymi łożyskami. To znaczy łożyska wchodzą na wał suwliwie palcami. Jedynie zewnętrzne bieżnie będą ciasno siedzieć w karterach, dodatkowo dam je tam na kleju. W sumie to wał nie ma prawa obrócić się w łożysku jeśli wszystko jest dobrze zrobione. Czopy wyrobią się jak łożysko stanie dęba z zatarcia i syfu a nie w normalnych warunkach i ja się z tym w pełni zgadzam, że tak jest. Co innego zewnętrzna bieżnia, tutaj zawsze musi być ciasno.
Pozdro
Tutaj dokładne zdjęcia tego filtra
https://allegro.pl/oferta/delta-karpaty-...bi_m=reco&
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-09-2022 20:50:42 przez Maka_91.)
|
|
29-09-2022 20:23:50 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
[019] + K60B pytanie o filtr powietrza - Maka_91 - 29-09-2022 20:23:50
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|