Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Modyfikacja prądnicy-iskrownika w Ogarze 200
|
Autor |
Wiadomość |
tomangelo
Uczeń
Liczba postów: 162
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Modyfikacja prądnicy-iskrownika w Ogarze 200
Multimetr musi być w stanie mierzyć zarówno napięcie [V] jak i natężenie [A]. To już zależy od modelu czy posiada funkcję woltomierza czy amperomierza i jak ew. konfigurować go by prowadzić taki pomiar. Jeśli twój miernik ma obie funkcje i ich zakres jest większy niż spodziewane wartości, to możesz przystąpić do działania.
Napięcie mierzysz równolegle, natężenie szeregowo. Inaczej mówiąc, chcąc sprawdzić napięcie na akumulatorze przytykasz sondy do akumulatora (lub do wyjścia z prądnicy oraz drugą sondą do masy), woltomierz ma (w uproszczeniu) ogromną rezystancję, przez co prąd idący przez niego jest minimalny.
Natężenie natomiast odwrotnie, amperomierz musi być wpięty w obwód, gdyż ma on minimalny opór, co w przypadku zetknięcia biegunów akumulatora dałoby zwarcie i przepuszczenie pełnej mocy akumulatora/prądnicy przez amperomierz i natychmiastowe przekazanie tego na masę. Dlatego tutaj chcesz "przeciąć" obwód i "wcisnąć" amperomierz między źródło prądu (akumulator/prądnica) a odbiornik (żarówka). Podkreślę tu hasło odbiornik, bo jeśli zrobisz prostą pętlę prądnica-miernik-masa bez żadnego odbioru mocy - zwarcie.
W przypadku zwykłej prądnicy zwarcie może nie jest tak niebezpieczne (a może jest, nie wiem jak to wtedy zadziała), ale uczulam na robienie zwarć przy akumulatorze, zwłaszcza gdy ten ma dość mocy by kręcić rozrusznikiem, na wypadek gdyby ktoś kiedyś przypadkiem trafił na moje wypociny przez google.
|
|
09-09-2022 22:24:57 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Modyfikacja prądnicy-iskrownika w Ogarze 200 - tomangelo - 09-09-2022 22:24:57
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|