Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ilość powietrza a praca silnika 223
Autor Wiadomość
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 590
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Ilość powietrza a praca silnika 223
Witajcie Szanowni Romeciarze! Mam pewien problem z pracą silnika jafki. Ja wiem że jafka to jafka i pewne rzeczy po prostu sie dzieją (typu dzis nie odpala a nazajutrz cisnie bez przerwy 200km trasy), aaaale zaczęło sie odkąd zamieniłem zajechanego Jikova na współczesnego chinola - chodzi o gaźnik rzecz jasna. Zaraz po montażu przejechałem sie jakies 15km i tak szybko to jeszcze na tym sprzecie nie jezdziłem - praktycznie zero redukowania, cały czas 3 bieg. No ale gaznik ten miał jedną jedyną wadę - iglica od dawki paliwa zacinała sie w tej swojej małej tulejce (tam chyba paliwo podaje i wtedy miesza z powietrzem). Pomogło ustawienie jej na najniższym rowku, 4 od góry i o dziwo nie miało to praktycznie zadnego negatywnego wpływu na prace silnika - świeca kawka z mleczkiem, zadnego przylewania, palenie od kopa na zimnym etc. jedynie trzeba było manetką troche mniej gazu dawac no bo wiecej paliwa dawał jakby względem powietrza. No wiec postanowiłem zakupić nowy gaźnik Duells, bo skoro na tym chinolu szedł aż miło to na nowym ustawie sobie dawke ciut mniejszą i będzie lux. Otóz nie - na tym duellsie znow jechał jak na zajechanym Jikovie i nawet posiadał te samą ceche co Jikov - po przejechaniu jakichs 10km przepustnica zaczela klepac w tulei gaznika xD nowy gaznik a juz wyklepalo tuleje. Moim zdaniem taka przypadłość prowadzi do nierownej pracy i w trakcie jazdy obroty nie są stałe, trzeba ciągle sterowac manetką (gdzie dla porownania na chinolu zadna przepustnica nie dzwoni i jak ustawie manetke to obroty są cały czas takie same w trakcie jazdy). Po tych przygodach postanowiłem wrocic do chinola i jakież było moje zdziwienie gdy pod górki znow musialem redukowac na 2 bieg! Z poczatku myślałem ze moze źle dokreciłem gaznik, ze uszczelka przysłania światło króćca ssącego, troche cudowałem z tym ustawieniem, sprawdziłem zapłon - ok. 1,8mm czyli git. No i tak jeździłem bo jeździłem nieco zasmucony że juz nigdy nie bedzie mi dane znów leciec 60kph przez wies xDD aż tu nagle wczorajszego wieczora 223 odżyło! Wyjezdzam ze skrzyzowania 1, 2, 3, manetka ledwo na 1/3 obrotu i zostawiam daleko w tyle jakiegos Qashqaia xD tak samo dzis, cały czas na 3 biegu. No i po tej zdecydowanie za dłuuuuugiej historyjce moje pytanie: CZY POLUZOWANY WĄŻ SSĄCY POWIETRZE Z FILTRA MOŻE MIEĆ WPŁYW NA OBNIŻENIE MOCY? Rozumiem ze pod definicją "lewe powietrze" kryje się np. nieszczelny simmering lub poluzowany króciec przy samym cylindrze, a nie tutaj gdzie wchodzi wąż z filtra powietrza? Pamietam ze kiedys mielismy problemy z ogarkiem kolegi gdzie nie chciał chodzic na normalnym obiegu z filtrem i gumą, a dopiero po jej zdjeciu i bezposrednim wlocie powietrza do gaznika chodził normalnie. Zaś moj ogarek po zdjeciu gumy gaznika jechał słabo. Nie wiem czy komus sie bedzie chciało czytac te wypociny i czy cokolwiek z tego rozumie ale byłbym wdzięczny za jakies propozycje. Dodam tylko, że mam zamiar zacisnąć (z wyczuciem rzecz jasna) tą gume na gazniku obejmą metalową
07-06-2022 14:43:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Ilość powietrza a praca silnika 223 - Bob_Harley - 07-06-2022 14:43:38




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
Dzisiaj 09:22:55
» Odpowiedzi: 60
» Wyświetleń: 8006
Naklejki do Jubilata 2 19...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 05:24:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 46
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 02:42:06
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 2512
Gaźnik
Ostatni post: marcin1479
07-09-2025 10:10:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 292
[K] Romet 50TS1/części
Ostatni post: komarek54
06-09-2025 16:38:52
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 173
Tu jest temat w którym pr...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
06-09-2025 15:21:57
» Odpowiedzi: 53
» Wyświetleń: 97600
Silnik Ogar 200/Jawa 50 c...
Ostatni post: pikolo98
05-09-2025 21:29:55
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 327
Problem ze światłami
Ostatni post: Jarek_i_romet
05-09-2025 21:13:53
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 32878
Witam :-)
Ostatni post: ZielonyTRN
05-09-2025 21:12:08
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 242
Witam ;)
Ostatni post: alexxx
05-09-2025 15:39:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 159
Witam
Ostatni post: mateusz9127
04-09-2025 13:44:47
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 146
Jaki silnik 023 czy 019 i...
Ostatni post: grissley
04-09-2025 12:43:44
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 15446
Czy ogary 205 były malowa...
Ostatni post: Tomasz-pr110
03-09-2025 20:25:28
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1591
cylinder alu wsk
Ostatni post: KolibeR
03-09-2025 00:46:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 205
Remont
Ostatni post: grz3513k
01-09-2025 21:51:55
» Odpowiedzi: 46
» Wyświetleń: 4208

Reklama