Instalacja dyfuzora do KOMARA
|
Autor |
Wiadomość |
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,793
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Instalacja dyfuzora do KOMARA
Jestem po pierwszych szybkich testach i trochę lepiej się zbiera, niż na tłumiku od simsona. Prędkość maksymalna niewiele się zmieniła - mierzona licznikiem oryginalnym ( ) to wskazówka wlatuje na 45~, gdy na simsonowym 40 (zębatki 11/35 i wsadzenie połowę drugiej części dyfuzora). Jutro zrobię dokładniejsze GPS wyniki
Chociaż nie ukrywam jestem trochę rozczarowany, ponieważ oczekiwałem na więcej. Dlatego oddałem się refleksji i rozważeń pomyłki w obliczeniach. Doszedłem do wniosku, że przeoczyłem pewną rzecz. Sałek rysując ten dyfuzor zakładał, że użytkownik już zrobił jego wcześniejsze porady tuningu silnika s38, czyli wsadził podkładkę 1,5mm, przetoczył cylinder 1,5mm, zrobił porting okna ssącego czy ściął tłok o 3mm - dlatego też jego wymiary są właśnie pod PO wcześniejszych modyfikacjach...
Sprawdzając tą hipotezę wpisałem parametry w programie oryginalnego cylindra 017 (czyli głównie zmiana wysokości okna 33mm), co daje 109 stopni kąt otwarcia okna, co skutkuje inne wymiary dyfuzora
Wymiary oryginalnego cylindra 027
Wymiary po tuningu przez Sałka (zmiana okna 30mm)
Dlatego też, aby wykorzystać dokładnie ten dyfuzor jestem zmuszony przeprowadzić modyfikacje poradami przez Sałka, ale dostosowane pod cylinder 017/023...
Okna 017 różnią się od s38 wbrew pozorom. Okna płuczące 017 są na wysokości, co po modyfikacjach s38, czyli darować sobie podkładkę pod cylinder 1,5mm. Tutaj trzeba podnieść okno wydechowe do 30mm~ lub 31,5mm i podpiłować tłok zamiast 3mm, a 1,5mm... raczej wybiorę podpiłowanie do 30mm. Po poprawce kąt otwarcia okna będzie 130 stopni i sam ten dyfuzor wtedy powinien rozwinąć 100% wydajności - "obroty mocy maksymalnej podniosą się nieco w górę, przez co będzie szybciej jechał"
|
|
05-02-2022 22:45:25 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|