Ocena wątku:
- 7 głosów - 4.57 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Jak ten czas leci. Miałem napisać od razu, a minął już miesiąc.
Do rzeczy.
Amortyzatory ze sprężyną na wierzchu TYP 1
Dolne i górne główki pełne, wewnątrz ogranicznik odboju metalowy. Jako pierwsze zastosowano w Ogarze 200, oraz w Pony M2 z lagami fi 25. Sprężyny fi 5, pierwsza seria (rzadko spotykane), potem fi 6 mm. Co ciekawe aluminiowe główki te same. Pierwotnie sądziłem, że sprężyny fi 5 mm zastosowano tylko w Pony, ale kilka tygodni dostałem takie z Ogara 200.
Typ ten stosowano do 1984 roku.
Zdjęcia powyżej ze sprężyną fi 5 mm
Amortyzatory ze sprężyną na wierzchu TYP 2
Górne i dolne główki ze spłaszczeniem (miejsca wskazują wkrętaki). Sprężyny już tylko fi 6 mm.
Wewnątrz ogranicznik odboju metalowy bądź poliamidowy; czarny lub biały.
W tym typie amortyzatorów występowały różne miejsca końcowego wkręcania sprężyn, dlatego może się zdarzać że główki osiowo są przesunięte względem siebie.
Sposób rozróżnienia? wyłącznie na podstawie cech stanu stopu AK132 i oznaczenia cyfrowego np 1/4 2/3 itp. Niestety nie mam wiedzy do ich treści.
Amortyzatory występowały we wszystkich modelach OGAR, KADET, PONY do 1986 i chyba 87.
Amortyzatory ze sprężyną na wierzchu TYP 3
Ten typ był związany ze zmianą miejsca ich odlewania i wprowadzenia logo FSM. Obstawiam to pierwsze gdyż w nich problemy z długością sprężyn nie występują.
Jeden producent, jedna forma.
Logo FSM tylko na dolnych główkach, a na górnych większe cechy AK 132 i A4/1 A4/2 i A4/3
Amortyzatory te stosowano do końca produkcji Romet-a
Wewnątrz ogranicznik odboju poliamidowy; czarny lub biały.
Na koniec zaproszenie do transakcji - do wyboru i koloru
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-10-2021 13:43:40 przez joozek.)
|
|
21-10-2021 13:41:31 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Tomasz-pr110 (10-22-2021)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet - joozek - 21-10-2021 13:41:31
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 6 gości
|
|