Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
|
Autor |
Wiadomość |
Nestor
Nowy
Liczba postów: 9
Imię: Nestor
Skąd: Bochnia
Pojazd: Romet 100
|
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Hejka,
Dzisiaj zakupiłem ściągacz, filtr do paliwa, korek do wlewu oleju i tu mój szok. 11 zeta za taki kawałek plastiku!!!
No ale do rzeczy.
1. Wymieniłem olej w skrzyni. Elegancko zaczął wyciekać przez otwór rewizyjny, więc poziom powinien być ok.
2. Wymieniłem kondensator. Jednak bez ściągacza byłoby kiepsko, bo musiałem użyć dużej siły, aby puścił. Widocznie trochę ruda go na wałku przytrzymała. Wymieniłem, poskręcałem (oczywiście zaznaczyłem sobie punkt położenia zapłonu) i kupa. Chciałem sprawdzić czy jest iskra. Wykręciłem świecę, przyłożyłem do cylindra, kopnąłem i nic. Raz, drugi, dziesiąty. Iskry nie ma. Co może być tego przyczyną? Czy może to być wina kabla prądowego? Pamiętam, że jak ostatni raz jeździłem na tym Komarze (ponad 20 lat temu), to później był z nim problem. Nie chciał palić. Kto go oglądał twierdził "kondensator walnięty". Ale teraz kondensator nowy i dalej nic.
3. Odkręciłem głowicę i stan cylindra jak na zdjęciach. Czym można oczyścić ten nagar? Generalnie nie ma rdzy, jest minimalny rudawy nalot, który schodzi pod palcem. Nie ściągałem cylindra, ale jeżeli mam to rozkręcone, to czy wymieniać uszczelkę pod cylindrem?
POMOCY!!!
Cylinder 1
Cylinder 2
Cylinder 3
Cylinder 4
Głowica
Magneto 1
Magneto 2
Magneto 3
Uszczelka pod głowicą
|
|
27-09-2021 20:50:08 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku - Nestor - 27-09-2021 20:50:08
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|