Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Autor Wiadomość
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,411
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #43
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
GM12F.1 ludzki :F do tego z roku 1983.

Co do lakieru proszkowego.
Grubość lakieru i jego "przyczepność" do metalu, ustala się komputerowo na zasadzie pojemności kondensatora. W lakierni z doświadczeniem malowania pojazdów, nierówności będą wyrównane podkładem, na który idzie warstwa proszku, a na koniec klar. To pewnego rodzaju lakier bezbarwny mający na celu nadanie połysku. Same proszki też są inne; z tzw. matowym, czy połyskowym efektem.
Klar wcale nie jest uniwersalny. Do kolorów ciepłych jest inny niż do kolorów zimnych, tak jak i do białego czy czarnego.
Tu decyduje doświadczenie lakiernika, grubo, nie oznacza, że będzie ładnie. To ma wyglądać jak polakierowane, a nie zanurzone w plastiku.
Co do szpachlowania - szpachla do proszku jest, ale niestety efektu już nie. Albo się decydujemy na wymianę elementu, albo akceptujemy wgnioty (ma to też swój urok).
Pomysł z malowaniem natryskowym kilku elementów natryskowo (zbiornik + błotniki), reszta w proszek, jest naprawdę fajny, sam już tak komuś robiłem. Warunek - Robak malowany w 2 kolorach.
Można sporo zaoszczędzić, np elementy czarne proszkowe (kolor standard, niska cena), zbiornik + błotniki akryl, wcześniej wyszpachlowany i wyrównany.

Tu efekt takiego wykonania



a tu cała w proszku


Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-09-2021 12:10:09 przez joozek.)
21-09-2021 11:28:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku - joozek - 21-09-2021 11:28:13




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Fearevil
Dzisiaj 09:06:28
» Odpowiedzi: 56
» Wyświetleń: 3560
Jubilat 2 czy Zenit - Prz...
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 01:29:24
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 125
Romet "góral" z 1997 roku
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 20:31:15
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 247
Cześć!
Ostatni post: sterzux3@
Wczoraj 09:10:06
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 131
Instalacja dyfuzora do KO...
Ostatni post: 1204
19-10-2025 23:11:58
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 37117
Romet Wigry 3 1987r.
Ostatni post: RometW
19-10-2025 12:43:08
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 544
Kupię tuleję rolgazu do k...
Ostatni post: tomekh
19-10-2025 12:27:09
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 138
blaszka odpreznika
Ostatni post: jakemdural
18-10-2025 21:56:22
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 135
Cześć z Legionowa
Ostatni post: PiotrS
18-10-2025 20:28:23
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 165
Sposób montażu podnóżków ...
Ostatni post: Lubiestaremoto
18-10-2025 18:17:42
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 413
Problemy z platynkami
Ostatni post: Leczyk_Junior
18-10-2025 11:45:00
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 318
Przeglądy w 2024
Ostatni post: sbanys
17-10-2025 23:05:42
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 4238
Problem ze sprzeglem
Ostatni post: Bartecubi
17-10-2025 19:26:49
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 227
Romet UNIVERSAL 1977
Ostatni post: wigryman
17-10-2025 05:27:01
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 427
Identyfikacja roweru volt...
Ostatni post: dzemtruskawkowy
16-10-2025 21:09:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 180

Reklama