Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
|
Autor |
Wiadomość |
Nestor
Nowy

Liczba postów: 9
Imię: Nestor
Skąd: Bochnia
Pojazd: Romet 100
|
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku
Odpowiadając po kolei:
"Jak jest olej bez wody i syfu, to odpal silnik niech sie nagrzeje i normalnie go spusc i zalej świezy."
Nie wiem co tam jest. Z tego co wiem, to olej będzie miał ze 30 lat. Pytanie czy to co jeszcze zostało jest olejem czy jakąś breją.
Co do odpalenia silnika - czy wtrysnąć mu trochę oleju w cylinder? Czy wcześniej w ogóle zdjąć pokrywę i zobaczyć w jakim stanie jest cylinder, ewentualnie czy rozebrać cały silniczek i popatrzeć co i jak wygląda? Co sugerujecie?
"To ROMET 100. Czy na główce ramy dwie pierwsze cyfry to na pewno 84, a potem 6 cyfr nr ramy, vin ??? Może jest tylko wpis, data pierwszej rejestracji 1984???"
Rzeczywiście rok produkcji na ramie to 1983. W dowodzie jest tylko 6 pozostałych cyfr. Byliśmy przekonani z Tatą, że kupił go w 1984 r. i dał rok później (jak dostał talon na FSO 1500) wujkowi. Rzeczywiście było to rok wcześniej.
Tam - poza dodaniem kierunków - nie było zmienione nic, więc oryginał jak najbardziej oryginalny :-). Nawet ogumienie od nowości. Pasuje je zmienić, bo strach by było na nich jechać.
"Teraz pora na pastę lekko-scierna, np tempo, potem jakies mleczko do karoserii."
Tempem po lakierze?
Rozebrać go całego, czy na skręconym to robić?
Teraz tak.
1. Jaka świeca do tego silnika?
2. Jaki olej do skrzyni?
3. Jaki olej do paliwa i w jakim stosunku mieszać z paliwem?
4. Jak i czym przepłukać bak, żeby nie było w nim syfu? Obecnie jest tam stare paliwo (25 lat  )
5. Jak wyczyścić gaźnik? Ostatnio słyszałem od jednego gościa co zbiera stare okazy motoryzacji, że można go wygotować w occie i że to go super wyczyści. Robił tak ktoś z Was??
6. Jaki model kondensatora, bo z tego co pamiętam był z nim problem.
Pozostaje jeszcze sprawa tych chromów i lakieru. Na zamieszczonych poniżej zdjęciach zobaczycie jak to wygląda. Myślę, że lakier w niektórych miejscach odpadnie (szczególnie na uchwytach mocujących przedni błotnik. Bagażnik też w nie najlepszym stanie. Skoro nie malowanie, to co polecacie, żeby skutecznie zabezpieczyć lakier przed postępowaniem korozji?
No i te chromy. Pod samą szmatką schodzi ta rdza, ale pozostają wżerki.
|
|
11-09-2021 15:16:41 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Renowacja Komara z 1984 r. krok po kroku - Nestor - 11-09-2021 15:16:41
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|