Ocena wątku:
- 1 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Chart] Romet Chart- Kupno awaryjność, zalety, wady.
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart- Kupno awaryjność, zalety, wady.
Parę lat jeździłem Chartem codziennie, nawet zimą do pracy (lata bodajże 2008 do 2017), z moich doświadczeń:
1. Prądnica/zapłon. Ja osobiście przerabiałem oryginalną, ale dziś z tego co wiem można dostać gotowce 12V. Oryginalna słabo ładuje przez co ciągle brakuje prądu w akumulatorze, ponadto instalacja 6V dzisiaj nie ma sensu. Polecam lepszą prądnicę + żarówki 12V + klakson 12V i przerobić reflektor na żarówkę H4. Zyskasz mocne światło i niezawodność elektryki. Kiedyś padały moduły zapłonowe. Nie wiem jak te nowe, być może są już lepszej jakości. Ja wtedy zrobiłem swój i działa do dziś.
2. Brak nowych wałów korbowych. Można za to regenerować stare. Parę lat temu było znacznie więcej części z tzw "zapasów" ,ale jeszcze dziś można je dorwać, tylko trzeba cierpliwości.
3. Kwestia gustu. Jest wyższy, ma większe koła. Ja osobiście kupiłem Charta bo mi się po prostu dużo bardziej podoba. Sprawia wrażenie takiego małego motocykla, natomiast Simson mimo technicznej przewagi (silnik) nigdy mnie nie kupił swoją sylwetką. No i silnik Charta ma to swoje specyficzne brzmienie. Silnik Simsona jest oczywiście lepszy (mocniejszy, 4 biegi, lepsze materiały), ale nie oznacza to, że silnik 027 jest zły. Jest to po prostu dobra jednostka. Mi osobiście problemów (prócz ww. zapłonu) nie sprawiał.
Gdybym miał dzisiaj kupić Charta, to szukałbym takiego egzemplarza, który nie jest wybrakowany (np brak kierunkowskazów), jeśli kupisz jakiegoś trupa, bez połowy części, to prędzej się zniechęcisz, niż go uruchomisz.
(01-01-2021 17:06:21)Michał napisał(a): (01-01-2021 14:02:39)gabriel0 napisał(a): Po co wam nowe wały skoro nie wytrzymywały 50 kilometrów.
Ten z czarnymi przeciwwagami nie był taki zły
Na takim właśnie przejechałem 15 tys. km. Chętnie bym kupił nowy, gdyby były nadal dostępne.
Klucz do trwałości to wymiana tulejki w główce korbowodu na taką dopasowaną do posiadanego sworznia zanim wał trafi do eksploatacji. Bez tego każdy tego typu wał padnie i to szybko. Nie bez powodu kiedyś było coś takiego jak grupy selekcyjne.
Stosowany olej też ma zapewne wpływ.
citroen-XM.pl
|
|
03-01-2021 17:44:21 |
|
1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post:1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post.
Zmotoryzowanyyy (01-03-2021)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Romet Chart- Kupno awaryjność, zalety, wady. - BigSoft - 03-01-2021 17:44:21
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
|
|