Ocena wątku:
- 1 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Pierwsze Wigry 3
|
Autor |
Wiadomość |
MAT_ZAJ
Nowy
Liczba postów: 16
Imię: Mateusz
Skąd: Krosno
Pojazd: Inny
|
Pierwsze Wigry 3
Witam wszystkich Rometowców jako że to mój pierwszy post na tym zacnym forum!
Na dzisiejszej wyprawie złomowej (zazwyczaj wybierałem się po jakieś stare radyjka Unitry, części do Poloneza, czy różne ciekawe graty) przypadkiem na stercie rowerków dziecięcych (gdzie zazwyczaj nie zaglądałem, bo 16" nie zachęca przy moim wzroście ) rzuciły mi się w oczy charakterystyczne kształty Wigrów. Po wydobyciu go spośród zaplątanych kierownic wyglądał jak na zdjęciu, były to oczywiście Wigry 3 - według zawiasu rocznik '77.
Lakier mocno spłowiały - wymagający wielu zaprawek, kompletność nawet niezła. Dokładnie obejrzałem newralgiczne punkty ramy wokół zawiasu, główki i "trójkąta" tylnego. Rama okazała się prosta, całkiem zdrowa, bez widocznych pęknięć, czy śladów spawania - udało się nawet rozruszać dźwignię i złożyć go w pół
Zamieniłem siodło na białe "Romet" z pobliskiego Reksia (Gdyby ktoś z okolic Krosna reflektował na ratowanie Reksia to mogę podać namiary na tą miejscówkę), gdyż czarne Mertens z tych Wigrów było całkowicie spękane i podarte.
Z bezkołowych resztek Jubilata kawałek dalej pozyskałem też niepopękaną, białą osłonę łańcucha i dekielek do schowka. Brakuje klosza tylnej i przedniej lampki, pedały są jakieś plastikowe współczesne. Najgorszym mankamentem jest pęknięte mocowanie bagażnika - widoczne na zdjęciu:
Po niedługich, lecz treściwych negocjacjach cena została dobita na pułapie 60 PLNów - myślę, że jak na dzisiejsze realia nie przepłaciłem za bardzo
Całość oczywiście została przewieziona - raczej nie inaczej - Polonezem
Planowane zabiegi na najbliższy czas to ogarnięcie mechaniczne, wizualne doprowadzenie chromów/aluminium i ramy do ładu (chciałbym zachować to co zostało z oryginalnego lakieru, ratując się jedynie zaprawkami, ale zobaczymy co wyjdzie w praniu, nie wykluczam malowania całości). Postaram się robić jak najwięcej zabiegów sam - dotychczas w sezonie letnim często używałem i serwisowałem sam dla siebie - z użyciem świetnych Rometowskich kluczy płaskich - Rometa Alkę (od nowości w rodzinie, kiedyś opiszę go jeszcze w innym temacie!).
Fachowców od kompletacji wyposażenia proszę o uwagi co i jak być powinno (sam domyślam się, że ten rocznik raczej nie powinien mieć tej przedniej okrągłej lampki, a raczej białą prostokątną - ktoś mnie utwierdzi w tym przekonaniu?), szczególnie apropos bagażnika - w tym roczniku powinien on być chromowany, czy gdy zdobędę inny lakierowany też nikt mnie nie zlinczuje?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2020 18:22:30 przez MAT_ZAJ.)
|
|
16-09-2020 18:13:10 |
|
3 użytkowników postawiło piwo MAT_ZAJ za ten post:3 użytkowników postawiło piwo MAT_ZAJ za ten post.
Jorginsson (09-16-2020), pawel07 (09-16-2020), WD40 (09-16-2020)
|
Wiadomości w tym wątku |
Pierwsze Wigry 3 - MAT_ZAJ - 16-09-2020 18:13:10
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|