Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Po szlifie nadal słaby
|
Autor |
Wiadomość |
Norweski Zomowiec
Mechanik

Liczba postów: 1,844
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Po szlifie nadal słaby
aha, ok. Zrobię z taśmą. Robiłem czarnym markerem pasek i tak sprawdzałem wyprzedzenie. Ustawione na 3mm przed GMP
a jak dam większe oborty, to robi się tak:

Czytam, że to normalne
Cytat:Uwaga o działaniu lampy stroboskopowej.
Lampa stroboskopowa ma ten minus że im wyższe obroty tym znak na obracającym się kole będzie bardziej rozmazany. To samo dotyczy profesjonalnych lamp z palnikiem ksenonowym, tylko tam efekt będzie mniej widoczny bo błysk lampy ksenonowej trwa krócej. W tej lampie czas błysku trwa 250 mikrosekund. Przy obrotach 3000/min znak na kole będzie 3 razy szerszy niż przy 1000 obr/min. To zrozumiałe bo koło wykona tym samym czasie błysku trzy razy dłuższą drogę. Ostrego znaku na kole nigdy nie uda się uzyskać ( chyba tylko robiąc zdjęcie, a i to przy jak najkrótszym czasie migawki). Kąt wyprzedzenia można ustawić dokładnie niezależnie jak długi jest czas błysku lampy. Przy wysokich obrotach, jeśli znak na kole jest szeroki trzeba tak regulować zapłonem aby znak na korpusie silnika był zgrany z końcówką znaku na kole. Przy niskich obrotach też najlepiej stosować tą metodę.
Niebawem wezmę dokładnie przyjże się całemu silnikowi i napiszę raport. Proszę nie zamykać tematu
|
|
29-08-2020 20:49:03 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|