Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie - warto tam zajrzeć...
Autor Wiadomość
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #9
RE: Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie - warto tam zajrzeć...
Takie rozwiązania były wtedy stosowane, więc pewnie tak, aczkolwiek ten egzemplarz jest mocno niekompletny, a części praktycznie do tego oryginalnych nie ma. Silnik, o czym zapomniałem wspomnieć, był w niej 4-ro suwowy, a w tych czasach - po I WŚ - choć w samych Niemczech istniało około 600 producentów motocykli, to producentów silników było może kilkunastu, ale w samym Szczecinie - aż trzech. A że miasto dostało alianckimi "dywanami", Niemcy stosowali taktykę "spalonej ziemi", Ruscy wywieźli co mogli (nawet próbowali wziąć turbiny z elektrowni Pomorzany), a PRL na dokładkę wszystko co jeszcze zostało - wywiózł na odbudowę Warszawy - niewiele zachowało się tu czegokolwiek, o dokumentacji nawet nie wspominając... Ciężko po prostu o jakąkolwiek wiedzę na ten temat...
Bardziej chciałem po prostu zwrócić uwagę na to, jak wyglądał pra-motocykl. W zasadzie można powiedzieć, że to motorowery - termin znany praktycznie tylko w Polsce - toteż lepiej powiedzieć: mopedy - były pierwsze. Pamiętajmy też, że przed 45. rokiem (a nawet chwilę po) motorowerem, czy jak to wówczas było prawnie sformułowane: rowerem z silnikiem pomocniczym był pojazd o pojemności do 100 cm3. I na taki wehikuł nie były wymagane żadne uprawnienia...


02-08-2020 01:50:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie - warto tam zajrzeć... - Jorginsson - 02-08-2020 01:50:40




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jawa babetta 207 - Kiedy ...
Ostatni post: First_Babeciarz
Dzisiaj 00:58:32
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 787
Słabe sprężanie komar 017...
Ostatni post: ifuomosquito
Wczoraj 18:15:04
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 571
Ogar 200 z gaźnikiem 16n1...
Ostatni post: maticzekk
Wczoraj 12:18:25
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 187
Gaźnik zalewa silnik Ogar...
Ostatni post: Bob_Harley
08-05-2025 12:39:24
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 739
Ogar 205 prędkość
Ostatni post: Szymon_komar
08-05-2025 08:34:52
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 147
Romet 50 T-1 od znajmowgo
Ostatni post: romek
07-05-2025 22:09:00
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 10327
50-TS-1 prototyp - buduje...
Ostatni post: Jorginsson
07-05-2025 01:54:46
» Odpowiedzi: 141
» Wyświetleń: 69412
Komar przednie zawieszeni...
Ostatni post: Dinozaur
06-05-2025 15:40:04
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 451
Ogar 200
Ostatni post: grz3513k
06-05-2025 11:14:45
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 301
Mocowania błotnika komar ...
Ostatni post: Dinozaur
06-05-2025 01:27:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 372
Określenie roku produkcji
Ostatni post: kacperjawa123
06-05-2025 00:34:07
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 322
Wigry 3 średnica rur ramy
Ostatni post: wigryman
05-05-2025 20:37:24
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 206
Ogar 205 1987
Ostatni post: Bob_Harley
05-05-2025 19:02:59
» Odpowiedzi: 26
» Wyświetleń: 1873
Od jakiego roweru jest te...
Ostatni post: nava_5
05-05-2025 15:18:36
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 187
Które magneto do komara c...
Ostatni post: mateuszf
05-05-2025 13:54:52
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 593

Reklama