(26-07-2020 09:47:12)zaz napisał(a): To jest na pewno wigry 3 bo wigry 1 i 2 były produkowane w latach 75-79. Hamulec był montowany dopiero w wigry 3. Życzę powodzenia w remoncie. Gdybyś szukał oryginalnych części to napisz do mnie mam kontakt do gościa który ma sporo gratów do tych rowerów.
...a więc będzie naklejka z trójką
Dzięki za życzenia, niejednokrotnie już widziałem Twoją chęć pomocy przy zdobywaniu części.
Potrzebuję obręczy koła, ponieważ tylna jest w fatalnym stanie - torpedo już zdemontowane i będzie założone oryginalne.
Z innych części to ewentualnie dzwonek, ale myślę, że na miejscowym rynku zdobędę taniej.
(26-07-2020 13:56:55)RaszkoV napisał(a): Tak jak napisał Zaz, rower to prawdopodobnie Wigry 3 głównie ze względu na rocznik. Nieoryginalna jest kierownica oraz widelec (fabrycznie powinien posiadać przyspawane mocowanie na dynamo). Dołożone zostały odblaski na błotnikach, na przodzie nie powinno być go wcale, na tyle biało-czerwona lampa typu łezka
Jak już wspomniałem, będzie trójka
Moje niepewności wzięły się stąd, że rower posiadam od nowości, prosto ze sklepu („spod lady”) i - co nie zgadza się z Twoją oceną – widelec, jak i kierownica były takie jak są w tej chwili.
Oświetlenie z dynamem i sposobem montażu również nie uległo zmianie.
Przeglądając forum zauważyłem niezgodność detali z innymi wigrakami, dlatego te wątpliwości.
Jeśli chodzi o odblaski, owszem, pamiętam, osobiście przełożyłem odblask z błotnika tylnego na przód, a z tyłu przykręciłem inny, większy i jak teraz zobaczyłem made in USSR
Za nic natomiast nie mogę przypomnieć sobie naklejek, już podejrzewałem nawet, że ich w ogóle nie było, ale prześwituje mi ich usunięcie z powodu zniszczeń.
Rok 1981, rok stanu wojennego, był w Polsce specyficzny, dużo by mówić… codzienne strajki, niedobory podstawowych towarów, a po znajomości wszystko – nawet nowy rower od zaprzyjaźnionej sprzedawczyni dla mnie „w prezencie”(choć za niemałe pieniądze) - choćby taki dziwny
ale cieszył
...zresztą, któż wtedy się zastanawiał nad detalami.