Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
Autor Wiadomość
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #75
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
Osprzęt tego silniczka jest tragiczny i to bez wyjątku, nie ma tu mocnych stron, no może poza omawianym iskrownikiem... stfu! wróć! dostępem do niego. Co z kolei wcale nie dziwi, bo w sumie trzeba co i rusz do niego zaglądać.
I Quake96 ma sporo racji mówiąc, że ten pierdzik "nie lubi szczelinomierzy i suwmiarek" - nawet literatura z tamtych lat mówi, że kąt wyprzedzenia zapłonu [po pełnym odblokowaniu] zawiera się w wartościach 1,8 - 2,0 mm przed GMP, ale należy go dobrać doświadczalnie. Tak samo jak dysze w gaźniku. Wszystko w tym silniku należy dobierać doświadczalnie - jego poprawna regulacja to jedno wielkie, bogate, żmudne i niekończące się doświadczenie, psia mać... z mizernym skutkiem...
Sam Jikov, w porównaniu nawet do prostego jak farmer z Alabamy GM'a też wypada bladziutko i każdy to wie - z tematów dotyczących jego regulacji bądź poszukiwania jakiejś dlań alternatywy, można by wydzielić osobne sub-forum... Nie zupełnie też rozumiem, "co autor miał na myśli" jeśli chodzi o ten filtr powietrza z odkurzacza budowlanego, połączony z resztą z gaźnikiem za pomocą rury od tego odkurzacza. Jeśli ktoś z jakiegoś powodu chce jeździć na tym karburatorze, to osobiście polecam wymontować to szpetne badziewie i założyć jakiś filtr "stożkopodobny".
A skoro już zacząłem o zmianach, to zamiast bawić się w dorabianie króćców (co przy tym układzie cylindra jest zwyczajnie idiotycznie upierdliwym zagadnieniem i zawsze będzie to słaby punkt układu zasilającego) warto rozpiłować kartery i wstawić zawór membranowy. Tym bardziej, że gotowe zestawy są do kupienia u naszych południowych sąsiadów. Tyle, że jak to u nich - to kosztuje pieniądze nie małe...
Jeśli dołożymy do tego porządny zapłon bezstykowy, żeby iskra była mocna i pojawiała się tam gdzie chcemy (a nie losowo) - robi się już naprawdę interesująco.
Ale koniec końców na oryginale też da się jeździć i to całkiem przyzwoicie: V-max rzędu 65km/h to nic nadzwyczajnego. Niemniej - dobra regulacja tego motoru to jakieś pieprzone zadanie z gwiazdką... Takie wiecie - dla ambitnych, czy coś...
Kilkanaście lat temu, w ówczesnym Internecie (którego z jakiegoś powodu dzisiaj już nie ma) po przeróżnych forach, czy amatorskich stronkach (robionych w Wordzie; dziś jak się na to patrzy, to wyglądają one co najmniej jakby to było inne milenium...) krążył, po wielokroć powielany (ale to dlatego, że całkiem przyzwoicie i wyczerpująco opracowany) poradnik dotyczący modyfikacji instalacji elektrycznej do 223. Były i kierunkowskazy, było światło "stopu", ale najistotniejszą modyfikacją było wprowadzenie zapłonu bateryjnego. Najistotniejszą, bo nawet tak prymitywne z dzisiejszego punktu widzenia rozwiązanie znacznie ułatwiało codzienną eksploatację tego silniczka. Ba! Powodowało zauważalną poprawę. A zachodu było z tym trochę, bo trzeba było Elbę z Simsona skądś wyrwać, cewki przewinąć*, akumulator upchnąć...
Wspominam o tym dlatego, że dzisiaj istnieje gotowe rozwiązanie, które każdy posiadacz "platyn" (tak, dezameciarze też) powinien zastosować, a mianowicie: kupić i przykręcić zapłon bezstykowy. Czyli jakieś 300PLN + pół godziny z wkrętakiem i imbusem na podwórku... Modyfikacja "z tamtych lat" kosztowałaby dzisiaj mniej więcej tyle samo, ale zajęłaby tydzień... A jednak się robiło Rolleyes
Po prostu odnoszę wrażenie, że dużo panuje sceptycyzmu jeśli chodzi o CDI - zupełnie nie potrzebnie. A naprawdę sporo taka modyfikacja wnosi lepszego, nie jest specjalnie droga i totalnie odwracalna - ja bym dołożył jeszcze inny filtr powietrza + porządne czyszczenie wydechu (ważne, żeby dławik nie był podziurawiony - niestety w tamtych czasach panowała też powszechna opinia, że to "super dużo daje", co jest zwyczajną bzdurą)... i to wystarczy. Przynajmniej na tyle, aby w końcu zacząć się naprawdę cieszyć z tego "czeskiego jaja".
Miało być krótko, a wyszło jak zawsze Confused

* Legendy głosiły, że istnieje mityczny zapłon 30W (!) od Jawki Sporta (pisownia celowa) i wtedy przewijać nie trzeba było. Tyle, że nikt takiego zapłonu nigdy nie widział na własne oczy...


12-07-2020 02:39:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200. - Jorginsson - 12-07-2020 02:39:49




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Podwójne Światło stopu w ...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 03:44:50
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 5
Wigry
Ostatni post: Jakiś_typ
Wczoraj 18:19:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 33
Romet Wigry 3
Ostatni post: Miczix
Wczoraj 15:04:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 12:32:21
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 1938
Jaguar
Ostatni post: WIcky
Wczoraj 09:36:18
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 56
Cześć wszystkim :)
Ostatni post: Bob_Harley
29-07-2025 22:17:45
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 69
Pytanie o kolor mojego gi...
Ostatni post: Dawdzio
29-07-2025 21:08:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 104
[019] Dobór korbowodu na ...
Ostatni post: Maka_91
29-07-2025 19:31:50
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 70
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: romek
29-07-2025 19:27:32
» Odpowiedzi: 206
» Wyświetleń: 12053
Rozmiary dysz gaźnika ser...
Ostatni post: Maka_91
29-07-2025 18:48:28
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 26740
zderzak startera
Ostatni post: wazniak96
29-07-2025 14:03:18
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 158
Finanse forum
Ostatni post: romek
29-07-2025 10:31:38
» Odpowiedzi: 99
» Wyświetleń: 35529
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
29-07-2025 06:34:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 947
Romet Romka - 50-T-1 '82r...
Ostatni post: grissley
29-07-2025 03:39:13
» Odpowiedzi: 196
» Wyświetleń: 56051
Kod lakieru Kama. Pilnie!...
Ostatni post: Anakin 320
28-07-2025 16:10:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 76

Reklama