Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompromisów
Autor Wiadomość
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #21
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompr...
Poświęciłem dzisiaj trochę czasu na kolejne przymiary zawieszenia, tak aby obrać konkretną drogę odnośnie sposobu montażu, jak i tego ile realnie uda mi się "ugrać" na obniżeniu przodu. Będzie trochę zdjęć, ale to za chwilkę.
Dla przypomnienia - w pierwszym etapie "urwałem" ok. 45 mm stosując się do instrukcji skinderra - czyli poprzez zmniejszenie skoku amortyzatorów. Skok pozostał na poziomie ok. 90-95 mm i osobiście niżej nie chcę schodzić, aczkolwiek jeśli ktoś ma zamiar jeździć tylko po asfalcie, to z powodzeniem można zejść jeszcze o 20 mm bez drastycznej utraty komfortu, czyli idei tej modyfikacji.
Drugi etap to dalsza redukcja wysokości poprzez wysunięcie nieruchomych lag w górę - najprostszym sposobem jest tu przedłużenie sztycy/ rury sterowej by dzięki temu "odsunąć" górną półkę od ziemi i dzięki temu zgubić kolejne centymetry. Oczywiście ten "najprostszy" sposób wcale prosty nie jest, bo nie da się tego zrobić bez odpowiedniego przygotowania tak technicznego jak i merytorycznego, ale na szczęście mamy na Forum specjalistę od tych spraw - joozka, który potrafi fachowo (i bezpiecznie) przeprowadzić taki zabieg. I własnie dlatego, że muszę w końcu to zrobić, bo nie pójdę z przodem dalej, musiałem się w końcu zdecydować jak ostatecznie ma to być wykonane.
Postawiłem na najprostsze z możliwych rozwiązań i to wcale nie żeby pójść najkrótszą drogą (dla mnie to w zasadzie bez różnicy), tylko dlatego, by stworzyć w przyszłości kompletny przewodnik "od a do z". I w związku z tym własnie, główne założenia to minimalny stopień przeróbek oraz maksymalne wykorzystanie tego czym dysponujemy/ "mamy pod ręką", ale też uniwersalność - zarówno na "krótką" jak i "długą" główkę ramy, bez jakiejkolwiek ingerencji w ten element.
No, ale to po wykonaniu, testach i ewentualnym stwierdzeniu, że modyfikacja się sprawdza i jest bezpieczna.
Da się się to zrobić również na półkach od TJ (z rozbieralnym zawieszeniem), gdzie sztyca będzie miała odpowiednią długość, ale tu napotkamy kilka innych problemów - o tym również napiszę.

Wykorzystam praktycznie cały przód od Charta, czyli prócz samych amortyzatorów także półki, koło (piastę i ośkę - u mnie obręcze zostaną zmienione na 18"), nakrętkę oraz (tylko w wypadku "krótkiej" główki) miski.
Rura sterowa zostanie przedłużona o ok. 45-50 mm* - na długość tej z T1 (w tym modelu oraz w pierwszych Ogarach 200 tu w zasadzie byłby koniec**). Początkowo zakładałem dospawanie brakującego elementu ramy, ale znowu - nie tak prosto zrobić to poprawnie w warunkach "domowych", mam też wątpliwości co do bezpieczeństwa... Postawiłem zatem na dystans i kolejne uproszczenia - miski wraz z bieżniami również pozostaną ogarowe**, a miski z Charta posłużą właśnie za przedłużenie główki. Konieczne będzie stoczenie gwintu z dużej nakrętki*** (z oryginalnej sztycy - ona pasuje do misek) tak aby dało się ją (w miarę ciasno) nałożyć na sztycę by "zamknąć" wianek w misce. Na nią przychodzi dystans - w moim przypadku miski z Charta - w taki sposób, że obie stykają się ze sobą mniejszymi średnicami, większe zaś od spodu ze stoczoną nakrętką, a od góry z półką, na to już nakrętka od Charta i półka górna, która się dzięki temu odpowiednio ustali. Oczywiście trzeba wykonać odpowiednią tulejkę dystansową, która skasuje luz niższej miski-dystansu i będzie także "pilnować" obu. (na zdjęciach mam to do przymiaru założone odwrotnie). Tak zbudowany "dystans" przypadkiem daje 45 mm, czyli idealnie.
Dajcie znać co o tym myślicie, jakieś spostrzeżenia, pytania, uwagi - może źle to obmyśliłem, albo coś przeoczyłem...
* Wszystkie dokładne wymiary podam, jak przeróbka będzie gotowa i sprawna.
** Nie mam jeszcze pewności co do dolnej miski
*** Ktoś może zapytać, czemu nie można nagwintować rury sterowej dalej, ale to zdaje się nie jest takie proste, a i nie wiem też czy nakrętka od Ogara pasuje na chartową sztycę...

A oto zdjęcia z dzisiejszych przymiarek. Półki od Charta zostały w domu, ale i tak chodziło mi tylko o zademonstrowanie, jak to mniej więcej będzie stało po modyfikacjach. Warto dodać, że ta opona to 2,75...
Żeby wcisnąć tu koło od 210 musiałem zdjąć tarczę kotwiczną. Standardowa piasta wejdzie, ale bez ślimaka, a i tak trzeba by było raczej zebrać trochę ze szklanek, dochodzi też problem z ośką...











09-05-2020 04:02:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Jorginsson za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Ciclomotore Sportivo czyli "Komar Sport" z Ogara - modyfikacja bez kompr... - Jorginsson - 09-05-2020 04:02:04




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: sbanys
Dzisiaj 15:35:45
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 1998
Gaźnik
Ostatni post: marcin1479
Dzisiaj 10:10:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 183
[K] Romet 50TS1/części
Ostatni post: komarek54
Wczoraj 16:38:52
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 83
Tu jest temat w którym pr...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 15:21:57
» Odpowiedzi: 53
» Wyświetleń: 97396
Silnik Ogar 200/Jawa 50 c...
Ostatni post: pikolo98
05-09-2025 21:29:55
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 207
Problem ze światłami
Ostatni post: Jarek_i_romet
05-09-2025 21:13:53
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 32687
Witam :-)
Ostatni post: ZielonyTRN
05-09-2025 21:12:08
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 169
Witam ;)
Ostatni post: alexxx
05-09-2025 15:39:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 93
Witam
Ostatni post: mateusz9127
04-09-2025 13:44:47
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 96
Jaki silnik 023 czy 019 i...
Ostatni post: grissley
04-09-2025 12:43:44
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 15339
Czy ogary 205 były malowa...
Ostatni post: Tomasz-pr110
03-09-2025 20:25:28
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1546
cylinder alu wsk
Ostatni post: KolibeR
03-09-2025 00:46:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 145
Remont
Ostatni post: grz3513k
01-09-2025 21:51:55
» Odpowiedzi: 46
» Wyświetleń: 4033
nieznany model roweru
Ostatni post: chmielu
01-09-2025 18:10:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 220
Klakson belma SAS-3
Ostatni post: romek
01-09-2025 15:04:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 199

Reklama