Tabliczka znamionowa
|
Autor |
Wiadomość |
Gomulsky
Uczeń

Liczba postów: 129
Imię: Kuba
Skąd: Dąbrowa Tarn.
Pojazd: Inny
|
RE: Tabliczka znamionowa
Hmmm... Uwielbiam czytać takie rewelacje jak przytoczył Jaca. To pokazuje jak jaka patologia panowała i panuje w systemie badań technicznych w Polsce.
Po pierwsze, w tamtym czasie, Polska nie musiała respektować homologacji WE, tylko swoją wewnętrzną. Dlatego każdy nowy pojazd miał odpowiadać polskim przepisom, a pojazdy z importu powinny być do polskich przepisów dostosowane.
Po drugie, prawo jak najbardziej działa wstecz. Najlepszym przykładem są światła żółte selektywne. Polecam teraz wyjechać na drogę z takimi światłami mijania/drogowymi, aby się o tym przekonać. Tak marginesie, skoro nie działa wstecz to niech wszyscy zeszlifują numery ramy ze swoich rometów, bo WT z 83 roku nie wymagały trwałe umieszczonego numeru ramy od motorowerów 
Po trzecie, sporo diagnostów ma na swoją pracę zwyczajnie wyje***e, więc nawet nie patrzą w przepisy, oni tylko wiedzą, gdzie trzeba przybić pieczątkę i tyle. Więc nie dziwi mnie, że pojazd ewidentnie nie spełniający wymagań określonych w przepisach zaliczał kolejne badania techniczne z wynikiem pozytywnym.
Co do Jawy 20, po namyśle stwierdziłem, że z nią sytuacja ma się podobnie jak z samochodami z USA. Tam nr VIN też jest umieszczony na przynitowanej blaszce, na podszybiu. A że połączenie nitowane jest z technicznego punktu widzenia nierozłączne, to traktuje się je jakby ta blaszka była przyspawana do nadwozia - była jego integralną częścią, a więc jakby numer był trwałe umieszczony na podstawowym elemencie.
|
|
18-04-2020 23:43:32 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Tabliczka znamionowa - Gomulsky - 18-04-2020 23:43:32
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|