Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 7 głosów - 4.57 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Autor Wiadomość
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #367
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Jak ten czas zasuwa, już kolejny czwartek Confused
Zgodnie z obietnicą, kilka zdjęć z prac na złomkiem.
Stan zastany



Niestety, stan niemal wszystkich elementów nadawał się do wymiany.
Po telefonicznych konsultacjach ... zostaje rama (oryginalny nr + dokumenty), reszta do wymiany.
Pewnie ktoś inny, również i ja, brałby pod uwagę rozwiązanie Cool przełożenia całej ramy z nadaniem jej właściwego numeru Rolleyes
Podjąłem się jednak wyzwania. Wśród swoich rupieci znalazłem idealnego dawcę i pobrałem wszystkie organy Big Grin Mimo hydraulicznej mufki Big Grin reszta była ok.






Teraz pora na osprzęt. Najpierw stojak centralny i tylny wahacz. To podstawa do wspawania ogranicznika stojaka, tulei wahacza i blach silnika.
Stojak oczywiście otwory fi 10, miał wyrobione, jednak ich nie kalibrowałem, a rozwierciłem pod fi 12 (było z czego), wraz z jego tuleją 12 x 16 x 50 mm








Tylny wahacz z nowym zestawem osi, tulei metal, PCV, podkładkami i nakrętkami (nierdzewka A2 i poliamid). Jego tuleja ramy toczona z wałka fi 25 o wymiarach 19,5 x 25 x 132 mm. Ostatni wymiar dostosowany do wymiarów wahacza. Otwór wewnętrzny fi 19,5 zmniejszony, oryginalnie fi 20 mm. Z obu stron fi zewnętrzne do 23 mm długości 22 mm. Dzięki czemu ścianka tulejki grubsza o 0,5 mm



Teraz pora na blachy silnika. Jak widać, najpierw usunąłem starą (tą gorszą), tylko z jednej strony, dzięki temu zachowałem punkt odniesienia względem ramy, do tego wałki dystansowe dł 60 mm = kartery.
Po wspawaniu tej strony, szlifowanie, spasowanie i pora na druga stronę.






Ostateczną kontrolą były blachy silnika







Teraz przyszła pora na przedni widelec. Wśród zapasów magazynowych miałem właściwy typ, lecz wymagał drobnych napraw. Oczywiście gwint sztycy zerwany, więc zastosowałem swoją recepturkę. Gdzieś tam kiedyś pokazywałem jak z użyciem półki górnej i dwóch śrub M10, pionowałem ją do spawania (teraz nie zrobiłem zdjęcia. Po wspawaniu i oszlifowaniu przygotowałem do malowania (zabezpieczony gwint sztycy taśmą izolacyjną i zdjęta bieżnia dolna - najlepiej metodą na gorąco. Podgrzewamy małym palnikiem ok 130 st i za pomocą nożna i wkrętaka płaskiego, zdejmujemy osiowo co 120 stopni po obwodzie.





Przed malowaniem sprawdziłem też czy wa-haczyki są w poziomie. Zagwarantuje to pionowe zamocowanie koła. Na zdjęciu widać, że tak nie było, więc trzeba było to wyrównać, podbijając za pomocą 2 młotków. Na kolejnym zdjęciu widać, że warto to było zrobić teraz, gdyż powstało pękniecie, które na tym etapie można było pod-spawać, a nie po malowaniu.







Ok, to na razie tyle ... cdn ...

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-01-2020 12:32:15 przez joozek.)
30-01-2020 12:19:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet - joozek - 30-01-2020 12:19:50




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 7 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Iglica i przepustnica Rom...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 13:27:49
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 262
Docieranie
Ostatni post: Dinozaur
Dzisiaj 12:34:12
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 405
Romet Ogar 202 z 2021 rok...
Ostatni post: koniszua
Dzisiaj 12:21:03
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1943
Wycieka paliwo z motorynk...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 21:04:32
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 184
Witam wszystkich
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 20:59:54
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 58
Ślizgająca kopka Romet Ko...
Ostatni post: Leczyk_Junior
Wczoraj 18:59:57
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 629
Wigry 3 problem z przedni...
Ostatni post: młody60+
Wczoraj 18:48:19
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 28
Romet Kadet M780W '88 tab...
Ostatni post: romek
Wczoraj 16:18:48
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 1751
tłumik 50t1
Ostatni post: ikarusz
Wczoraj 11:48:55
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 53
jaki gaznik m2?
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
Wczoraj 08:53:41
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 3167
Ogar 205 1987
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 08:09:43
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 946
blotnik
Ostatni post: Piotrekdriver1
14-04-2025 23:28:29
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
Wspornik kierownicy Romet...
Ostatni post: krzy0
14-04-2025 19:44:56
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1406
Dezamet 023 rzucił paleni...
Ostatni post: Ogarwiki007
14-04-2025 19:41:21
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 153
Za grube tarcze sprzegla ...
Ostatni post: tomangelo
13-04-2025 23:32:41
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 162

Reklama