Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Szczegóły w remoncie silnika
|
Autor |
Wiadomość |
Odrestaurator
Majster
Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
|
RE: Szczegóły w remoncie silnika
Wał może się przestawić, konkretnie jego czop, co za tym idzie rowek na magneto, ale w tym silniku to i tak nie problem bo można inaczej wtedy regulować zapłon (samą krzywką obracając tak jak ja to robię w etz). Poza tym nigdy nie słyszałem żeby w 223 ktoś przestawił czop, jedynie w wsk/wfm/shl mi się trafiały takie przypadki, tam to jest za sprawą duuużego koła magnesowego i lichych czopów. Sprzęgło od upalania może się co najwyżej spalić. Polerowanie kolanka? co? polerować co najwyżej możesz kanały w cylindrze, w tym ten wydechowy, ale to nie wiele daje. Pojawiają się nawet teorie że lepiej jest jak się nie poleruje... można polemizować długo. Kolanko przeważnie się skraca tak aby wchodziło na max 2-3cm w tłumik i to mogę polecić. A co z tym tłokiem w cylindrze jest nie tak? może jakieś zdjęcie cylka i tłoka zapodasz? z tymi nowymi tłokami tańszymi to loteria, to zależy też od pasowania, ale jak założysz nowy tłok do używanego cyla powinno to grać, robiłem tak nie raz, inaczej jest w przypadku szlifu. Co do wałów to nie wiem, jakość duellsa w przypadku wsk ostatnio spadła ale to musiałbyś konkretnie użytkownika takiego wału spytać. Ja tam narzekań nie słyszałem na te nowe wały do 223. Tu chodzi tylko o to, żebyś zrobił raz a porządnie, tj. wyjął wał, dał go do sprawdzenia pod względem bicia i do regeneracji... jak złożysz na krzywym wale to szybko padną łożyska i będą problemy z zapłonem, duże wibracje itp. może być też tak jak u mnie że dolne łożysko korby padnie po takim czasie.
Z tymi zębatkami to jest też odwieczna dyskusja tak samo jak z dyszami w gaźniku. Jedni twierdzą że były inne drudzy że nie. Główne blokady silnika na Polskę to było kolanko, króciec gaźnika, zapłon... ogólnie tu chodzi o zasadę taką jak z jazdą na rowerze, duża zębatka z przodu (np. 3) i najmniejsza z tyłu (np. 6) to największy opór ale też prędkość... podobnie jest tu. Jak chcesz jeździć szybciej, załóż 13z, jak chcesz mieć więcej mocy, ale mniejszą prędkość, załóż 11z.
Mój Simson
YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-12-2019 23:58:16 przez Odrestaurator.)
|
|
18-12-2019 23:55:16 |
|
1 osoba postawiła piwo Odrestaurator za ten post:1 osoba postawiła piwo Odrestaurator za ten post.
ryjszard (12-21-2019)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Szczegóły w remoncie silnika - Odrestaurator - 18-12-2019 23:55:16
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
|
|