Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Szczegóły w remoncie silnika
|
Autor |
Wiadomość |
ryjszard
Nowy

Liczba postów: 19
Imię: Wojtek
Skąd: Pajęczno
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Szczegóły w remoncie silnika
(17-12-2019 23:53:02)Odrestaurator napisał(a): Wodzik na pewno do zmiany, takich rzeczy się nie spawa ale wiadomo jakie czasy były. Z tego co wiem to jest stal nawęglana i odporna na ścieranie, po takim zabiegu traci on swoje właściwości.
Z biegami w 223 było chyba tak że jak się jeden tryb założyło na odwrót (coś w tym stylu) to działy się właśnie takie rzeczy ale nie jestem pewien czy nie mylę tego z czymś innym teraz.
Co do silników po postoju (szczególnie aż takim długim) to moim zdaniem remont jest wymagany żeby spokojnie jeździć ponieważ często puszczają wtedy uszczelki, simeringi, łożyska, przykład ostatnio kupiłem ETZ 250, stała 12 lat, niestety po odpaleniu dostała szlag i poszło łożysko dolne korby... wał do wymiany. Podobnie miałem z wałem w wsk który nawet nie miał luzów ale leżakował, pojeździłem chwilę i też te łożysko się rozsypało co w wsk się tak nie zdarza jak w ETZ. No i żeby wyjąć stary wał musisz mieć ściągacz by go nie uszkodzić, pasowałoby też sprawdzić go pod kątem bicia od razu. Na pewno nie obejdzie się bez ściągacza do zębatki wału.
Cylinder jak w dobrym stanie, nie porysowany, luz na zamkach pierścieni w normie to się nada.
Wiadomo, wymiana łożysk, uszczelek to podstawa, myślę o tym co nałożyć na uszczelki, czy silikon czarny czy czerwony. tato coś mówił o jakimś hermetiksie ale nie wiem czy to jest skuteczne. ogólnie co do ramy i silnika to gumy, uszczelki, linki i oleje to podstawa. Cylinder jest oryginalny chyba zmd jak to niektórzy zwą, i jest po pierwszym szlifie. tłok chyba jest oryginalny ale chyba jest porysowany i zardzewiały (mogę się mylić co do zardzewiałego). mam jeszcze drugi tłok oryginał ale zamek wypadł albo pierścień i są głębokie rysy. wał (też oryginał) powinien być prosty bo tata dbał o sprzęt i nie upalał kapora) jak dobrze poszukam to znajdę dobrego stomila z bieżnikiem. zębatkę na wałku zdawczym dam z 11 zębami czyli taką jak na czechy dawali by był większy vmax. mieszkam na nizinach i u mnie jest dużo długich prostych a rzadko wybieram się do lasu czy coś, choć rozważałem założenie terenowych
|
|
18-12-2019 20:28:16 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Szczegóły w remoncie silnika - ryjszard - 18-12-2019 20:28:16
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|