Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Szczegóły w remoncie silnika
|
Autor |
Wiadomość |
Odrestaurator
Majster
Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
|
RE: Szczegóły w remoncie silnika
Wodzik na pewno do zmiany, takich rzeczy się nie spawa ale wiadomo jakie czasy były. Z tego co wiem to jest stal nawęglana i odporna na ścieranie, po takim zabiegu traci on swoje właściwości.
Z biegami w 223 było chyba tak że jak się jeden tryb założyło na odwrót (coś w tym stylu) to działy się właśnie takie rzeczy ale nie jestem pewien czy nie mylę tego z czymś innym teraz.
Co do silników po postoju (szczególnie aż takim długim) to moim zdaniem remont jest wymagany żeby spokojnie jeździć ponieważ często puszczają wtedy uszczelki, simeringi, łożyska, przykład ostatnio kupiłem ETZ 250, stała 12 lat, niestety po odpaleniu dostała szlag i poszło łożysko dolne korby... wał do wymiany. Podobnie miałem z wałem w wsk który nawet nie miał luzów ale leżakował, pojeździłem chwilę i też te łożysko się rozsypało co w wsk się tak nie zdarza jak w ETZ. No i żeby wyjąć stary wał musisz mieć ściągacz by go nie uszkodzić, pasowałoby też sprawdzić go pod kątem bicia od razu. Na pewno nie obejdzie się bez ściągacza do zębatki wału.
Cylinder jak w dobrym stanie, nie porysowany, luz na zamkach pierścieni w normie to się nada.
Mój Simson
YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-12-2019 23:54:30 przez Odrestaurator.)
|
|
17-12-2019 23:53:02 |
|
1 osoba postawiła piwo Odrestaurator za ten post:1 osoba postawiła piwo Odrestaurator za ten post.
ryjszard (12-21-2019)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Szczegóły w remoncie silnika - Odrestaurator - 17-12-2019 23:53:02
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|