Ocena wątku:
- 7 głosów - 4.57 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Moda na zielone Pony dotarła i do mnie  nawet fajnie to wygląda.
Widelec od Kadeta z pierwszej serii fi 23 mm, wiec by założyć niskie osłony gumowe - dedykowane do Pony, toczę tuleje dolne PCV z większym kołnierzem - fi 35 mm.
Jak widać po ich założeniu wygląda to idealnie.
I jeszcze jedna sprawa. Często dostaję pytania o wyrób lag z nierdzewki, który jest sprzedawany na allegro od około roku.
Moje wnioski, po złożeniu ok 10 zestawów;
1. lagi fi 23 mm są nieco grubsze, trzeba o 3 setki więcej rozwiercić tuleje, po ich wprasowaniu - ale to nie jest jakaś zła przypadłość
2. lagi fi 23 mm mają zbyt nisko przetłoczone mocowania sprężyn. Oznacza to, że należy stosować sprężyny dł 24 cm - nie do dostania jako chińskie zamienniki (występują jedynie 22 cm) - ogólnie, nie polecam.
Polskie zamienniki czasem się pojawiają , np DesMoto, 4Motors, JM, ale i u nich ciężko o dł 24 cm.
Rozmawiałem kiedyś z Grzesiem o takich sprężynach - ale wiadomo, gregorian2008 to raczej obiecanki cacanki, niż biznes 
3. ostatnia sprawa, raczej wizualna - dolne trójkąty - troszeczkę różnią się kształtem od oryginałów - są zbyt trójkątne  no ale to raczej nie przypadłość, a moje odczucie. Ich zaletą jest grubość, o 1 mm więcej.
Wszystkie mocowania wsporników błotnika pasują idealnie, nic nie trzeba przerabiać.
Podsumowując - lagi z nierdzewki są dobrą alternatywą dla oryginałów, zwłaszcza mocno zużytych i bez chromu. Nierdzewka jest polerowana chemicznie i fajnie to wygląda, wystarczy przetrzeć alu-chromem, psiknąć silikonem i długo wyglądają jak nowe.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
07-10-2019 10:42:53 |
|
1 osoba postawiła piwo joozek za ten post:1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Szatek (10-07-2019)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet - joozek - 07-10-2019 10:42:53
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 6 gości
|
|