Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
~ Romet 50 t-1 baj kombajnista ~
Autor Wiadomość
kacperszkudlarek Niedostępny

*


Liczba postów: 1,018
Imię: Tak
Skąd: Tak
Pojazd: Inny
Post: #16
RE: ~ Romet 50 t-1 baj kombajnista ~
Kolejna aktualizacja. Cóż, przełożyłem całą przepustnicę od 2375 i próbowałem odpalić, nie chciał wgl chodzić. Na wysokie się nie wkręcał, a na niskich zalewał. Ojciec dał podpowiedz że może dysze pomylone, ale nie chciałem brać tego pod uwagę. No ale odkręciłem to i to było przyczyną. Już jak gaźnik był ok, chciałem odpalić, znów nie chciał zagadać, kolejna przyczyna to brak przerwy na platynach. Jak już była przerwa na platynach to odpalił, na wolnych dosyć ładnie pracował, lecz na wysokich tak średnio chciał chodzić. Ojciec już tam trochę kręcił powietrzem lecz nic to nie dawało i pierwsza diagnoza to simmeringi na wale no po głębszym obejrzeniu zauważyłem że simmering po stronie magneta spadł. Ściągnąłem wszystko założyłem, lecz wiedziałem że i tak simmeringi są do wymiany gdyż tam ten był twardy jak kamień. Po nalaniu oleju (chwilę chodził bez oleju) już nie chciał się wkręcić i dymił jak nie jeden MTZ :F (nie mam nic do tych ciągników), czyli diagnoza simmering po stronie sprzęgła. Dobra kupiłem simmeringi, wymieniłem i nie sprawdziłem luzu na wale góra dół... Po wymianie simmeringów i po odpaleniu już delikatniej dymił, lecz cały czas nie chodził poprawnie. Z ojcem jeszcze główkowaliśmy że założyłem źle simmering i wgl. No dobra na następny dzień kupiłem kolejne simmeringi i znów chcę wymienić lecz tym razem poszedłem po ojca by zobaczył wszystko i poruszał trochę wałem góra/dół i okazało się że łożyska są do wymiany. No cóż... Po kupiłem łożyska i w czwartek silnik poszedł na stół operacyjny na którym leżał nie całe 2 dni. Rokowania do do zużycia silnika były dobre, gniazda nie powyrabiane, dosyć ciasno wszystko siedzi. No ale wracając do rozpoławiania... po rozpołowieniu silnika pierwsze co się rzuciło to jakaś maź, coś ala motodoktor, która zasyfiła cały silnik. Komora spalania wału to jakaś masakra, klejona cała olejem, musiał już dawno ciągnąć olej. Dobra po umyciu czas na składanie i wbijanie nowych łożysk. Po nabiciu wszystkich łożysk czas na składanie, składanie nawet dosyć szybko poszło. Po złożeniu całego silnika czas na wpakowanie go do ramy. Po wpakowaniu go zaczęliśmy próby uruchamiania, najpierw dostawał mało paliwa, potem okazało się że platyny mają za małą przerwę (nw jakim cudem, nikt tego nie tykał), potem świeca się zanieczyściła, ale koniec końców wreszcie zaczął chodzić. No ale w moim przypadku nie może być za kolorowo i 'kicha' w gaźnik i za bardzo nie chcę się wkręcić na wysokie obroty. Diagnoza jest taka że prawdopodobnie strzelił kondensator, gdyż na zimnym silniku bardzo ładnie się wkręca, ale po chwili pracy już nie chcę się wkręcać i wgl strzeliła prawdopodobnie przez niego dobra świeca. Nie chciałem już tego wczoraj robić, gdyż też od samego rana kosiłem trawę, a potem to już tylko przy silniku grzebałem (niestety dopadła mnie w tygodniu jakaś grypa a w piątek trochę mnie 'rozłożyło' ale w sobotę na nowo miałem siły). No cóż, jak widać w moim przypadku tak kolorowo nie jest, jedynie cieszę się z tego że mogłem wgłębić się w ten silnik i określić jego stan faktyczny który bardzo mile mnie zaskoczył gdyż jest dobry i że udało mi go uratować przed jego zabiciem, przez tą maź w silniku.
06-10-2019 21:53:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo kacperszkudlarek za ten post.
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: ~ Romet 50 t-1 baj kombajnista ~ - kacperszkudlarek - 06-10-2019 21:53:54




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 - 023. Uszkodzen...
Ostatni post: baczek007
Dzisiaj 12:24:05
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 3
Kupię auta z PRL
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 12:17:19
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 8
Karter ogar 205 023, napr...
Ostatni post: baczek007
Dzisiaj 12:15:36
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 7
Oleje Castrol
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:05:25
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 64
Polo Lux 75
Ostatni post: RometW
Wczoraj 21:20:31
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
Czy ogar 200 z zapłonem c...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 20:47:53
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 67
WSK 175 1980r Custom
Ostatni post: skinder
Wczoraj 12:42:10
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 39229
Zapłon cdi kadet samorobi...
Ostatni post: romek
Wczoraj 07:17:39
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 96
Klakson romet ogar 205
Ostatni post: romek
24-10-2025 18:50:24
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 79
Części Ogar 200
Ostatni post: wazniak96
24-10-2025 13:00:49
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 158
Identyfikacja roweru ZZR
Ostatni post: schabowy07
23-10-2025 18:20:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 148
Siema. co słychać?
Ostatni post: łogór 200
23-10-2025 10:58:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 142
Romet "góral" z 1997 roku
Ostatni post: Tomasz-pr110
23-10-2025 09:25:57
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 618
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Fearevil
22-10-2025 23:22:31
» Odpowiedzi: 57
» Wyświetleń: 3828
Jubilat 2 czy Zenit - Prz...
Ostatni post: pawka54@gmail.com
22-10-2025 19:52:16
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 293

Reklama