Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
~ Romet 50 t-1 baj kombajnista ~
Autor Wiadomość
kacperszkudlarek Niedostępny
Dobro obywatela, celem partii!
*


Liczba postów: 1,015
Imię: Tak
Skąd: Tak
Pojazd: Inny
Post: #16
RE: ~ Romet 50 t-1 baj kombajnista ~
Kolejna aktualizacja. Cóż, przełożyłem całą przepustnicę od 2375 i próbowałem odpalić, nie chciał wgl chodzić. Na wysokie się nie wkręcał, a na niskich zalewał. Ojciec dał podpowiedz że może dysze pomylone, ale nie chciałem brać tego pod uwagę. No ale odkręciłem to i to było przyczyną. Już jak gaźnik był ok, chciałem odpalić, znów nie chciał zagadać, kolejna przyczyna to brak przerwy na platynach. Jak już była przerwa na platynach to odpalił, na wolnych dosyć ładnie pracował, lecz na wysokich tak średnio chciał chodzić. Ojciec już tam trochę kręcił powietrzem lecz nic to nie dawało i pierwsza diagnoza to simmeringi na wale no po głębszym obejrzeniu zauważyłem że simmering po stronie magneta spadł. Ściągnąłem wszystko założyłem, lecz wiedziałem że i tak simmeringi są do wymiany gdyż tam ten był twardy jak kamień. Po nalaniu oleju (chwilę chodził bez oleju) już nie chciał się wkręcić i dymił jak nie jeden MTZ :F (nie mam nic do tych ciągników), czyli diagnoza simmering po stronie sprzęgła. Dobra kupiłem simmeringi, wymieniłem i nie sprawdziłem luzu na wale góra dół... Po wymianie simmeringów i po odpaleniu już delikatniej dymił, lecz cały czas nie chodził poprawnie. Z ojcem jeszcze główkowaliśmy że założyłem źle simmering i wgl. No dobra na następny dzień kupiłem kolejne simmeringi i znów chcę wymienić lecz tym razem poszedłem po ojca by zobaczył wszystko i poruszał trochę wałem góra/dół i okazało się że łożyska są do wymiany. No cóż... Po kupiłem łożyska i w czwartek silnik poszedł na stół operacyjny na którym leżał nie całe 2 dni. Rokowania do do zużycia silnika były dobre, gniazda nie powyrabiane, dosyć ciasno wszystko siedzi. No ale wracając do rozpoławiania... po rozpołowieniu silnika pierwsze co się rzuciło to jakaś maź, coś ala motodoktor, która zasyfiła cały silnik. Komora spalania wału to jakaś masakra, klejona cała olejem, musiał już dawno ciągnąć olej. Dobra po umyciu czas na składanie i wbijanie nowych łożysk. Po nabiciu wszystkich łożysk czas na składanie, składanie nawet dosyć szybko poszło. Po złożeniu całego silnika czas na wpakowanie go do ramy. Po wpakowaniu go zaczęliśmy próby uruchamiania, najpierw dostawał mało paliwa, potem okazało się że platyny mają za małą przerwę (nw jakim cudem, nikt tego nie tykał), potem świeca się zanieczyściła, ale koniec końców wreszcie zaczął chodzić. No ale w moim przypadku nie może być za kolorowo i 'kicha' w gaźnik i za bardzo nie chcę się wkręcić na wysokie obroty. Diagnoza jest taka że prawdopodobnie strzelił kondensator, gdyż na zimnym silniku bardzo ładnie się wkręca, ale po chwili pracy już nie chcę się wkręcać i wgl strzeliła prawdopodobnie przez niego dobra świeca. Nie chciałem już tego wczoraj robić, gdyż też od samego rana kosiłem trawę, a potem to już tylko przy silniku grzebałem (niestety dopadła mnie w tygodniu jakaś grypa a w piątek trochę mnie 'rozłożyło' ale w sobotę na nowo miałem siły). No cóż, jak widać w moim przypadku tak kolorowo nie jest, jedynie cieszę się z tego że mogłem wgłębić się w ten silnik i określić jego stan faktyczny który bardzo mile mnie zaskoczył gdyż jest dobry i że udało mi go uratować przed jego zabiciem, przez tą maź w silniku.
06-10-2019 21:53:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo kacperszkudlarek za ten post.
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: ~ Romet 50 t-1 baj kombajnista ~ - kacperszkudlarek - 06-10-2019 21:53:54




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 16:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 22
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 235
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 440
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 368
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 339
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 487
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19213
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 239
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 250

Reklama