Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 742
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #369
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
*Nie chcę już modernizować całości tekstu który opublikowałem na innym forum, także wklejam całość:

Zbiornik paliwa jest już uszczelniony. Byłem zmuszony go zdjąć, bo ten kit którym wcześniej go uszczelniałem, odszedł w jednym miejscu z lakierem... Być może trzymałby się gołego metalu, ale już wolałem nie ryzykować. Zeskrobałem tyle co mogłem ten kit i zastosowałem tym razem taki klej: https://allegro.pl/oferta/cx-80-autoweld...7190135498 Zbiornik leżał całą noc wypełniony benzyną, a pod nim był ręcznik papierowy - nic nie pociekło. Kit i klej później zamalowałem podkładem epoksydowym i lakierem akrylowym.

Musiałem też wymienić gumową uszczelkę kranika na grubszą, bo znowu tam przeciekało.

W sprzęgle chciałem jednak sprawdzić, czy po założeniu krótkiej sprężyny będzie lepiej. Tak jak przypuszczałem, sprzęgło całkowicie się na niej ślizgało. Ale zauważyłem, że te tarcze sprzęgła (przekładki), które są wypukłe i mają po 1 mm grubości, zapierają o siebie. Jednak tymi tarczami nie można regulować luzu, a tylko tą jedną bliżej pokrywy. Wszystkie tarcze muszą też być wypukleniami w jedną stronę. Przy okazji, obróciłem "poprzeczki" w tej tarczy najbliżej karteru w dobrą stronę i założyłem nowe zawleczki. Po tej zmianie, sprzęgło nie ślizga się już w ogóle przy odpalaniu. W czasie jazdy też nie ma już takiego wrażenia. Sprzęgło teraz nawet lekko ciągnie po wbiciu jedynki.

Przebieg na liczniku ustawiłem na 160 km, ale potem trochę jeszcze jeździłem i finalnie wyszło 183 km. Ośka na której są umiejscowione "cyferki" trochę się wysunęła i tryby nie zahaczały o siebie - podmieniłem ja na inną. Na szczęście, licznik udało się znów zaprasować na tokarce przy użyciu poprzedniej ramki.

Miałem też już od dawna problem ze światłami - tylko się żarzyły. Powodem okazało się złe zaciśnięcie do konektora dwóch przewodów od cewek świetlnych - z zewnątrz wyglądało dobrze. Potem motorower jeszcze gasł i nie odpalał na światłach, ale zmniejszenie przerwy na świecy do 0,4 mm pomogło (obecnie jest 0,3 mm).

Niestety, motorower nadal ma wcześniej opisywany mankament - przerywa przy osiąganiu prędkości maksymalnej. Na prawdę już nie wiem co może być tego powodem - kombinowałem dość długo i na różne sposoby. Na czas docierania i tak nie jest to istotne, a może nawet w ogóle, jeśli motorower nie będzie użytkowany. Renowację pojazdu uważam za zakończoną.

Motorower przed:



I po renowacji:



Przed:



I po:



Przed:



I po:



Przed:



I po:



Więcej zdjęć: https://www.fotosik.pl/u/xxSzatekxx/album/2470048

Filmik z prezentacji: https://www.youtube.com/watch?v=k0J0q3OL...e=youtu.be

Ogólny koszt renowacji: 13 843,20 zł. Lista wydatków: http://hostuje.net/file.php?id=d8fcea39d...9bda9cb4d6

Niedługo motorower będzie wystawiony na sprzedaż. Pozdrawiam Wink
03-09-2019 16:50:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 6 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka - Szatek - 03-09-2019 16:50:16




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry
Ostatni post: Jakiś_typ
Dzisiaj 18:19:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 8
Romet Wigry 3
Ostatni post: Miczix
Dzisiaj 15:04:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 49
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Maka_91
Dzisiaj 12:32:21
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 1904
Jaguar
Ostatni post: WIcky
Dzisiaj 09:36:18
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 37
Cześć wszystkim :)
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 22:17:45
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 59
Pytanie o kolor mojego gi...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:08:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 98
[019] Dobór korbowodu na ...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 19:31:50
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 58
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:27:32
» Odpowiedzi: 206
» Wyświetleń: 11896
Rozmiary dysz gaźnika ser...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 18:48:28
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 26729
zderzak startera
Ostatni post: wazniak96
Wczoraj 14:03:18
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 147
Finanse forum
Ostatni post: romek
Wczoraj 10:31:38
» Odpowiedzi: 99
» Wyświetleń: 35420
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:34:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 934
Romet Romka - 50-T-1 '82r...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 03:39:13
» Odpowiedzi: 196
» Wyświetleń: 55971
Kod lakieru Kama. Pilnie!...
Ostatni post: Anakin 320
28-07-2025 16:10:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 70
Rewizja silnika mińsk 400
Ostatni post: Bob_Harley
28-07-2025 15:56:02
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 195

Reklama