Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 742
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #369
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
*Nie chcę już modernizować całości tekstu który opublikowałem na innym forum, także wklejam całość:

Zbiornik paliwa jest już uszczelniony. Byłem zmuszony go zdjąć, bo ten kit którym wcześniej go uszczelniałem, odszedł w jednym miejscu z lakierem... Być może trzymałby się gołego metalu, ale już wolałem nie ryzykować. Zeskrobałem tyle co mogłem ten kit i zastosowałem tym razem taki klej: https://allegro.pl/oferta/cx-80-autoweld...7190135498 Zbiornik leżał całą noc wypełniony benzyną, a pod nim był ręcznik papierowy - nic nie pociekło. Kit i klej później zamalowałem podkładem epoksydowym i lakierem akrylowym.

Musiałem też wymienić gumową uszczelkę kranika na grubszą, bo znowu tam przeciekało.

W sprzęgle chciałem jednak sprawdzić, czy po założeniu krótkiej sprężyny będzie lepiej. Tak jak przypuszczałem, sprzęgło całkowicie się na niej ślizgało. Ale zauważyłem, że te tarcze sprzęgła (przekładki), które są wypukłe i mają po 1 mm grubości, zapierają o siebie. Jednak tymi tarczami nie można regulować luzu, a tylko tą jedną bliżej pokrywy. Wszystkie tarcze muszą też być wypukleniami w jedną stronę. Przy okazji, obróciłem "poprzeczki" w tej tarczy najbliżej karteru w dobrą stronę i założyłem nowe zawleczki. Po tej zmianie, sprzęgło nie ślizga się już w ogóle przy odpalaniu. W czasie jazdy też nie ma już takiego wrażenia. Sprzęgło teraz nawet lekko ciągnie po wbiciu jedynki.

Przebieg na liczniku ustawiłem na 160 km, ale potem trochę jeszcze jeździłem i finalnie wyszło 183 km. Ośka na której są umiejscowione "cyferki" trochę się wysunęła i tryby nie zahaczały o siebie - podmieniłem ja na inną. Na szczęście, licznik udało się znów zaprasować na tokarce przy użyciu poprzedniej ramki.

Miałem też już od dawna problem ze światłami - tylko się żarzyły. Powodem okazało się złe zaciśnięcie do konektora dwóch przewodów od cewek świetlnych - z zewnątrz wyglądało dobrze. Potem motorower jeszcze gasł i nie odpalał na światłach, ale zmniejszenie przerwy na świecy do 0,4 mm pomogło (obecnie jest 0,3 mm).

Niestety, motorower nadal ma wcześniej opisywany mankament - przerywa przy osiąganiu prędkości maksymalnej. Na prawdę już nie wiem co może być tego powodem - kombinowałem dość długo i na różne sposoby. Na czas docierania i tak nie jest to istotne, a może nawet w ogóle, jeśli motorower nie będzie użytkowany. Renowację pojazdu uważam za zakończoną.

Motorower przed:



I po renowacji:



Przed:



I po:



Przed:



I po:



Przed:



I po:



Więcej zdjęć: https://www.fotosik.pl/u/xxSzatekxx/album/2470048

Filmik z prezentacji: https://www.youtube.com/watch?v=k0J0q3OL...e=youtu.be

Ogólny koszt renowacji: 13 843,20 zł. Lista wydatków: http://hostuje.net/file.php?id=d8fcea39d...9bda9cb4d6

Niedługo motorower będzie wystawiony na sprzedaż. Pozdrawiam Wink
03-09-2019 16:50:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 6 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka - Szatek - 03-09-2019 16:50:16




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
zawieszenie od motoroweru...
Ostatni post: Wojtas29
Dzisiaj 10:44:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 226
Światła przygasają po dod...
Ostatni post: charper
Dzisiaj 00:45:26
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 16
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 00:45:25
» Odpowiedzi: 87
» Wyświetleń: 6910
Sprzęgło się ślizga
Ostatni post: dzbz
Wczoraj 22:53:10
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 741
Przód obudowa lampa plast...
Ostatni post: Bartecubi
Wczoraj 22:40:35
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 23
Problemy z platynkami
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:41:22
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 519
Siedzenia romet
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
Wczoraj 01:38:36
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 64
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: romek
Wczoraj 01:18:02
» Odpowiedzi: 128
» Wyświetleń: 29768
Wysoki wzrost a Romet 237...
Ostatni post: grissley
01-11-2025 16:03:22
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 512
Biała karta Romet kadet
Ostatni post: łogór 200
01-11-2025 10:36:51
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 346
Silnik Kadet 110 Automati...
Ostatni post: bing17
31-10-2025 10:22:24
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 121
Luzy na kole wigry 2
Ostatni post: RometW
30-10-2025 23:08:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 152
Dezamet 027 sprzęgło klow...
Ostatni post: ko_sa
30-10-2025 21:28:23
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 129
Polo Lux 75
Ostatni post: Wojtas29
30-10-2025 10:50:32
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 1355
zawieszenie do wigry
Ostatni post: Wojtas29
29-10-2025 20:41:14
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 187

Reklama