Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
|
Autor |
Wiadomość |
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
|
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Czas na kolejną dawkę patentów.
Cały czas borykam się z luzami na główce ramy.
Wpadłem dzisiaj na pomysł zastąpienia sztycy Loncina... śrubą.
Tak, wrzucę tam śrubę M24x240 kl. 8.8 (ocynk).
Dolna półka po wyjęciu sztycy ma otwór 24 mm, miski łożysk - 24 mm, górna półka jest wypracowana przez luzy i ma od 22 do 23 mm, rozwierciłem na 24. Ciekaw jestem, czy wypali, ale chyba powinno ![Smile Smile](images/smilies/smile.gif)
Śruba M24 ma skok 3 mm ![Exclamation Exclamation](images/smilies/exclamation.gif)
i ta konkretna kosztuje 34 zł za sztukę ![:F :F](images/zab.gif)
Ale spróbować można, za poprawienie komfortu jazdy jestem w stanie zapłacić każdą cenę ![Big Grin Big Grin](images/smilies/biggrin.gif) Przy okazji kupiłem łożysk igiełkowych na tyle, by wypchać nimi całą rurkę ramy (mocowanie wahacza) i dwa uszczelniacze na krańce. Na tę samą rurkę założę dwa łożyska 6905 i dodatkowo na nie rolkę z poliamidu - będzie chronić mocowanie wahacza przed wytarciem przez łańcuch.
Jeśli dobrze liczę, to śruba M24 w klasie 8.8 przekroczy doraźną granicę wytrzymałości przy... 36 tonach (12x12xPi)x(8x100) [N] = 361 911 N = 36191,1 kg = 36,1911 t
Czyli po mojemu wystarczy aż nadto.
cdn.
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
|
|
29-08-2019 22:43:58 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia - seler1500 - 29-08-2019 22:43:58
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 7 gości
|
|