Witam ponownie
W maju zeszłego roku kupiłem pierwszego zgnilca (vel. elx 98 od handlarza
). Kochałem całym sercem, ale z pewnych przyczyn i napływu rozsądku znalazł on następcę. Czerwonego ela (mojego rówieśnika) kupiłem za śmieszne pieniądze, ale musiałem go przywieźć z kumplem na lawecie, co kosztowało mnie połowę ceny auta
. Spędziłem przy tym kaszlaku mnóstwo roboczogodzin, skręciłem przez niego staw skokowy w wyniku czego przez miesiąc żarłem tynk ze ściany (w pracy ładnie mnie wykiwali na L4), zrezygnowałem z poprzedniej roboty i zostałem "skrzydłowym" na śmieciarce
. Krótko mówiąc, maluch przyniósł za sobą dobre zmiany, ale pewnego dnia szczęście się skończyło, na dodatek niedługo po tym jakiś idiota (albo kilku półmózgich debili) mi się do niego włamał, ukradł radio za 40zł, subwoofer, trochę innych różnych szpargałów, oraz zdemolował mi kolumnę kierowniczą. Ze śmiesznostek tej całej sytuacji, złodziej to kompletny debil bo tylnej półki z Pioneerami wartymi ze 200zł nie zabrał
. No nic, maluch od listopada stał sobie zdemolowany i czekał na dalszy rozwój akcji.
No i tutaj zaczyna się jakoś chyba kwiecień tego roku. Zrobiło się w miarę ciepło, zacząłem więc myśleć nad remontem. Wtem przyjechał mój pewien znajomy i zaproponował mi totalnie coś innego. Pokazał mi jedno ogłoszenie i zaproponował abyśmy podjechali obejrzeć pewnego malucha.
W sumie do stracenia miałem co najwyżej równowartość wachy do jego kaszlaka, więc pojechaliśmy, pooglądaliśmy i zacząłem bić się z myślami. Miałem teraz dwie opcje działania. Albo uparcie idę w remont eleganta, albo kupuję całkiem ładnego i zdrowego, ale zapuszczonego i zastanego FLa za przyzwoite pieniądze.
Niedługo później, zorganizowałem kasę oraz lawetę i kupiłem tego stodołowego wykopka
To może teraz trochę o samym maluchu. Jaki jest ten FL każdy widzi, to oczywiste. Z zewnątrz pomalowany przez poprzedniego właściciela trochę na szybko i na odpierdol, bo miał być robiony z głową, ale plany się zmieniły i maluch szybko musiał zostać "dokończony" po czym trafił do stodoły na długie lata. W międzyczasie poginęło z niego trochę części, hamulce się zastały i nadeszła decyzja o jego sprzedaniu, choć facet do samego końca wydawał się niepewny czy chce go oddać
Na moje szczęście dobiliśmy targu i pewnego wieczoru wylądował on na dobrze znanej mi lawecie, która bezpiecznie i szybko dowiozła go do jego nowego domu.
Co zmieniło się od momentu zakupu? W sumie to chyba całkiem sporo. Maluch dostał sporo części z czerwonego eleganta nim ten trafił na złom. Przede wszystkim dostał kompletne wnętrze IG i nieco troski o jego wygląd. Ponadto "odblokowaliśmy" mu hamulce, których teraz nie ma (poza ręcznym), oraz udało się uruchomić silnik, który okazał się całkiem dobry.
Najbliższe większe prace jakie planuję to wymiana kompletnej "hydrauliki" hamulców, do czego mam już części. Poza tym założenie nanoplexa, wymiana wybieraka skrzyni, przegląd i WK
Oprócz tego pewnie znajdzie się trochę detali do porobienia, typu wymiana paska klinowego, ale jak na razie nie planuję nic poważnego poza powyższymi pracami.
Zapytacie pewnie "a co z blacharką?" . Odpowiem krótko - jest świetnie. Maluch jest zdrowszy niż niejeden nowszy samochód. Wymaga najwyżej drobnej ingerencji w konserwację podwozia, bo poza tym nic mu nie dolega. Podszybia miały lekkie naloty rdzy, ale zdjąłem szyby i wszystko ogarnąłem. Nie było tam nawet dziurki, a jedyne co musiałem zrobić, to oczyścić punktowo papierkiem ściernym i zabezpieczyć podkładem. Taka blacharka mi się podoba
Póki maluch jeszcze nie jeździ, staram się bawić z wieloma mniejszymi zagadnieniami. Odświeżyłem już zewnętrzną galanterię (zderzaki, listwy, klamki, wloty itd.), ogarnąłem do ładu środek, wraz z kilkoma bajerami typu dodatkowego podświetlenia schowka pod deską rozdzielczą, oraz nową "customową" podsufitką.