Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 742
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #264
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Miałeś rację Wodnik - podkładka pod tym trybem, była ze zbyt dużym otworem wewnętrznym - musi mieć średnicę 10 mm. Musiałem specjalne dokupić takie - teraz jest ok. Dzięki za pomoc Wink

Zastanawiałem się też, czy w ogóle tu pisać o tym, co teraz przydarzyło mi się z tym silnikiem, bo trochę mi wstyd... Zdecydowałem że jednak napiszę, bo liczę też na Wasze sugestie, co mogło to spowodować, o czym będzie niżej i raczej dosyć długo nie będzie się za wiele tu działo.

A więc tak - skręcałem po raz drugi kartery. Tym razem niestety na papierowej uszczelce, bo nowej i oryginalnej juz nie miałem i nie wiedziałem gdzie mogę taką kupić. Wiem że one się właściwie nie nadają, ale taką akurat miałem u siebie z zestawu (paradoksalnie tylko ta była papierowa...) i dodatkowo zastosowałem silikon, więc myślę że byłoby ok. Nie sprawdzałem drugi raz luzów poosiowych na tej uszczelce, ale odjąłem różnicę w grubości obu na podkładkach dystansowych - 0,2 mm (wiem, powinienem drugi raz to sprawdzić). Luz poosiowy dodatkowo zwiekszyłem do jakiś 0,3 mm. Gdy miałem już prawie całą skrzynię i wał w lewym karterze, podgrzałem wewnętrzny pierścień łożyska wału w prawym karterze do ok. 100 stopni i nałożyłem go na lewy karter. Wał i wszystkie wałki znalazły się w swoich miejscach. Całość na początku wstępnie szybko dobiłem gumowym młotkiem dookoła na krawędzi prawego karteru. Potem dokręciłem kartery śrubami imbusowymi kilkukrotnie na krzyż. Przyznam, że szło z oporem, ale myślałem że po prostu tak musi być i ostatecznie wszystko się ułoży. Gdy dokręciłem już całość, po odprężeniu skrzyni i wału, poruszał się tylko wał i wodzik zmiany biegów - nie dało się ruszyć wałkiem startera. Potem zauważyłem najgorsze, czyli wypchnięte gniazdo łożyska wałka głównego, gniazdo pod tulejkę wałka pośredniego i długie pęknięcie karteru w miejscu wałka startera... Gdy rozkręciłem kartery, zobaczyłem jeszcze dość mocno skrzywione największe koło zębate wałka pośredniczącego.

I teraz pytanie do Was - co poszło nie tak? Czy dobrze mi się wydaje, że tryb zdawczy nie zazębił się z kołem wałka pośredniczącego i skrzywił jego koło a wałek wypchnął gniazda? Czy jest w ogóle w takiej sytuacji możliwość lekko krzywego skręcenia karterów? Dodam że cała skrzynia chodziła juz wcześniej po skręceniu karterów bez problemu - wałki można było obracać palcami. Piszcie co o tym myślicie.

Ja niestety teraz będę musiał kupić inne kartery (potem wysłać je do szkiełkowania w osłonie wodnej), bo tych nie ma sensu naprawiać. Nawet nie będę liczył ile mnie to wszystko dodatkowo wyniesie... Mam nadzieje, że uda mi się też wszystko zrobić jak najszybciej - i oczywiście jak najlepiej.
25-05-2019 23:22:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka - Szatek - 25-05-2019 23:22:40




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry
Ostatni post: Jakiś_typ
Dzisiaj 18:19:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 8
Romet Wigry 3
Ostatni post: Miczix
Dzisiaj 15:04:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 49
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Maka_91
Dzisiaj 12:32:21
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 1904
Jaguar
Ostatni post: WIcky
Dzisiaj 09:36:18
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 37
Cześć wszystkim :)
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 22:17:45
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 59
Pytanie o kolor mojego gi...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:08:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 98
[019] Dobór korbowodu na ...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 19:31:50
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 58
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:27:32
» Odpowiedzi: 206
» Wyświetleń: 11896
Rozmiary dysz gaźnika ser...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 18:48:28
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 26729
zderzak startera
Ostatni post: wazniak96
Wczoraj 14:03:18
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 147
Finanse forum
Ostatni post: romek
Wczoraj 10:31:38
» Odpowiedzi: 99
» Wyświetleń: 35420
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:34:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 934
Romet Romka - 50-T-1 '82r...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 03:39:13
» Odpowiedzi: 196
» Wyświetleń: 55971
Kod lakieru Kama. Pilnie!...
Ostatni post: Anakin 320
28-07-2025 16:10:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 70
Rewizja silnika mińsk 400
Ostatni post: Bob_Harley
28-07-2025 15:56:02
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 195

Reklama