Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
dane techniczne kwalifikacja zuzycia czesci
Autor Wiadomość
artur.konkol Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: artur
Skąd: trabki wielkie
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
dane techniczne kwalifikacja zuzycia czesci
Udało mi się zakupić Komara 2330 z 70r., nieodpalany przynajmniej 20 lat. Zacząłem od weryfikacji stanu silnika i mam kilka pytań technicznych, a nie mogę znaleźć konkretnych danych - chodzi o silnik s38(4b). Dodam, że komarek wygląda na 100% oryginał i w trakcie napraw chceę zostawić możliwie jak najwięcej ori częsci.



1) Jaka jest minimalna wartość kompresji (w kg/cm2) która kwalifikuje silnik do remontu? (u mnie ok. 4)

2) Jaka powinna być szczelina na pierścieniu po włożeniu do cylindra dla nowych ori części (u mnie 0.65 mm)

3) Co oznacza litera "B" lub liczba "8" na środku tłoka "poniżej" strzałki kierunku montażu?

4) Czy ze względu na wyższą liczbę oktanową dzisiejszego paliwa jest zalecane inne ustawienie zapłonu?


5) Komarek po sprawdzeniu zapłonu, wyczyszczeniu gaźnika zapala tylko wtedy, gdy wleję mieszankę bezpośrednio do cylindra (przez otwór na świecę) - popracuje kilka sekund i gaśnie. Czy ktoś miał podobną sytuację? (kranik otwarty, zbiornik wyczyszczony, dysze w gaźniku nie są zapchane)

6) Jaki jest moment dokręcania głowicy, czy ewentualnie na czuja?


Z góry dziękuję za odp.

Notatka od seler1500, 13-04-2019 17:48:06

Błędy ort., int., diakr. + 3pkt (poprawiłem)

13-04-2019 00:32:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
dane techniczne kwalifikacja zuzycia czesci - artur.konkol - 13-04-2019 00:32:30




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 200 1986 z piwnicy
Ostatni post: siwy1958
Dzisiaj 11:56:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 130
Huragan RetroGrade - doku...
Ostatni post: siwy1958
Dzisiaj 11:43:44
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 621
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 23:08:35
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 1548
Lampka phiełka (nie dział...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 17:45:26
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 77
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 17:09:15
» Odpowiedzi: 294
» Wyświetleń: 36400
Pegaz 700 " Siedemsetka "...
Ostatni post: Adrist
Wczoraj 14:00:20
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 10361
PONY 301 1988 Pawła z Kos...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 05:11:21
» Odpowiedzi: 164
» Wyświetleń: 63474
Romet Pony
Ostatni post: OptimusPL
Wczoraj 03:13:23
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 18720
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: Piotrekdriver1
04-12-2025 23:57:53
» Odpowiedzi: 1402
» Wyświetleń: 391110
Wsk 125 dzwoniący silnik
Ostatni post: romek
03-12-2025 11:57:17
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 11878
Jackmotorsowe zestawy tun...
Ostatni post: Debesta
03-12-2025 06:36:32
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 2263
Kratka na lampe ogar 205
Ostatni post: romek
03-12-2025 06:13:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 174
Własnej produkcji zapłon
Ostatni post: romek
30-11-2025 20:01:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 281
Tuning Dezamet 023
Ostatni post: romek
30-11-2025 19:59:35
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 555
Zamienię na pokrywę zapło...
Ostatni post: Elektronik
30-11-2025 16:08:42
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 196

Reklama