Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
dane techniczne kwalifikacja zuzycia czesci
Autor Wiadomość
artur.konkol Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: artur
Skąd: trabki wielkie
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
dane techniczne kwalifikacja zuzycia czesci
Udało mi się zakupić Komara 2330 z 70r., nieodpalany przynajmniej 20 lat. Zacząłem od weryfikacji stanu silnika i mam kilka pytań technicznych, a nie mogę znaleźć konkretnych danych - chodzi o silnik s38(4b). Dodam, że komarek wygląda na 100% oryginał i w trakcie napraw chceę zostawić możliwie jak najwięcej ori częsci.



1) Jaka jest minimalna wartość kompresji (w kg/cm2) która kwalifikuje silnik do remontu? (u mnie ok. 4)

2) Jaka powinna być szczelina na pierścieniu po włożeniu do cylindra dla nowych ori części (u mnie 0.65 mm)

3) Co oznacza litera "B" lub liczba "8" na środku tłoka "poniżej" strzałki kierunku montażu?

4) Czy ze względu na wyższą liczbę oktanową dzisiejszego paliwa jest zalecane inne ustawienie zapłonu?


5) Komarek po sprawdzeniu zapłonu, wyczyszczeniu gaźnika zapala tylko wtedy, gdy wleję mieszankę bezpośrednio do cylindra (przez otwór na świecę) - popracuje kilka sekund i gaśnie. Czy ktoś miał podobną sytuację? (kranik otwarty, zbiornik wyczyszczony, dysze w gaźniku nie są zapchane)

6) Jaki jest moment dokręcania głowicy, czy ewentualnie na czuja?


Z góry dziękuję za odp.

Notatka od seler1500, 13-04-2019 17:48:06

Błędy ort., int., diakr. + 3pkt (poprawiłem)

13-04-2019 00:32:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
dane techniczne kwalifikacja zuzycia czesci - artur.konkol - 13-04-2019 00:32:30




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Problem z kierownicą
Ostatni post: Tagan
Wczoraj 23:20:29
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 162
Ustawienie gaźnika 16N3 w...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 22:31:53
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 819
Romet kadet rzygnął miesz...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 09:55:41
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 350
Czy motorynki Romet Pony ...
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
12-03-2025 22:00:22
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 371
Sprzęgło cały czas trzyma...
Ostatni post: arturwietnamczyk
12-03-2025 19:52:39
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 598
Romet Romka - 50-T-1 '82r...
Ostatni post: Maka_91
12-03-2025 10:56:06
» Odpowiedzi: 195
» Wyświetleń: 49349
Jak docierać Rometa
Ostatni post: Maka_91
12-03-2025 01:50:05
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 402
Jak szczelnie zamontować ...
Ostatni post: Maka_91
12-03-2025 01:44:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 481
Sygnal dzwiekowy i bateri...
Ostatni post: Maka_91
12-03-2025 01:24:56
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 1552
klakson romet 50t1
Ostatni post: Maka_91
12-03-2025 01:20:22
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 2284
Szkrzynia w 019
Ostatni post: Maka_91
12-03-2025 01:09:38
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 537
Przerywanie podczas jazdy
Ostatni post: Maka_91
12-03-2025 00:51:40
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 8608
Problem z dezametem 023
Ostatni post: Maka_91
12-03-2025 00:47:52
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 313
Ukruszony kanał w cylindr...
Ostatni post: Maka_91
12-03-2025 00:44:06
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 327
Automat stopu WSK
Ostatni post: Maka_91
12-03-2025 00:05:29
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 139

Reklama