Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Ogar 205 pierwsze objawy zatarcia?
|
Autor |
Wiadomość |
ZewerZ LS
Nowy

Liczba postów: 29
Imię: Sylwek
Skąd: Tarnobrzeg
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Ogar 205 pierwsze objawy zatarcia?
(02-04-2019 09:19:50)darek23 napisał(a): Może niewłaściwe pasowanie w układzie tłok-cylinder-pierścienie? Lub luz na główce korbowodu. Generalnie chodzi o rozszerzalność cieplną, po zagrzaniu ewentualne luzy się kasują i już nie dzwoni. To częsta przypadłość zwłaszcza przy zakupie obecnych na rynku części nowych, nieznanej produkcji. Jeśli świeca mokra i czarna to pewnie dochodzi jeszcze regulacja gaźnika, oczywiście jeśli nie jest już rozkalibrowany bo wtedy będzie ciężko. Jednak najpierw zabierz się za sprawdzenie zapłonu, dopiero później gaźnik, bo nie wyregulujesz gaźnika przy ewentualnie przestawionym zapłonie. Dzwonienie często występuje też przy właśnie nie ustawionym dobrze zapłonie. Kolor świecy to tzw. kawa z mlekiem, jasnobrązowa i sucha. Jest wiele poradników jak poprawnie ustawić zapłon więc powinieneś sobie poradzić. Gaźnik ustawia się metodą prób, regulujesz, krótka przejażdżka i tak parę razy aż uzyskasz poźądany efekt. Czeka Cię parę ładnych chwil spędzonych przy dłubaniu aż dojdziesz do właściwego ustawienia. Pamiętaj również że wszellkie dane regulacyjne które znajdziesz są danymi wejściowymi do poprawnej regulacji, mogą się delikatnie różnić w przypadku każdego silnika.
Gaźnik już próbowałem regulować na ciepłym silniku. Bo też obstawiałem, że się przestawił. Ale za każdym razem gdy już ustawiłem tak, że nie gasł na ciepłym to znowu na zimnym wchodził na bardzo wysokie obroty. Zapłon też jest raczej należycie ustawiony bo ładnie zapala (o ile go nie zaleje). Jeszcze sprawdzę tłok, cylinder i pierścienie.
|
|
02-04-2019 15:33:58 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Ogar 205 pierwsze objawy zatarcia? - ZewerZ LS - 02-04-2019 15:33:58
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|