Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 742
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #238
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
(14-03-2019 20:50:30)Szatek napisał(a):  Plastikowo-metalowe nakrętki wentyli, są nowe i oryginalne do pojazdów z czasów PRL-u (a metalowe oryginalne).

Nie oryginalne - po prostu nowe do pojazdów z czasów PRL-u Smile

(14-03-2019 20:50:30)Szatek napisał(a):  Parę aktualizacji temu, zapomniałem dodać, że produkcja nowych gąbek siedzeń do 50-T-1, 50-TS-1 i może innych dwuosobowych, ruszy jednak niestety dopiero najwcześniej w czerwcu. Powód? Ciągły brak czasu przez przyszłego wykonawcę Sad

A właściwie nie produkcja, a same przygotowania do produkcji, które będą trwały zapewne parę miesięcy Undecided

Kolejne postępy:

Nabiłem i przynitowałem (oczywiście nitami pełnymi) tabliczkę znamionową:



Wykonałem replikę oryginalnej kedry na zbiornik paliwa:



Czarna część to po prostu guma, srebrna to folia chrom. Guma po całości przyklejona na taśmę klejącą dwustronną a na łączeniu na klej, ponieważ trochę się rozchodziła.

Kupiłem też repliki gum przednich amortyzatorów od Retro-Moto:



Wydaje mi się, że zapłaciłem za nie już parę miesięcy temu, ale wtedy nie było ich w paczce i tego nie zarejestrowałem, więc musiałem kupić je ponownie...

Przednie amortyzatory przed:



Jednak zastosowałem zwykłe nakrętki niskie M8, ponieważ bałem się, że samohamowne obrócą mi stalowe gwinty w plastikowych górnych uchwytach sprężyn, bo one stawiają większy opór przy ich dokręcaniu. Samych nakrętek nie dokręcałem do końca - zrobię to po przykręceniu nóżek górnych i równym ustawieniu nóżek dolnych.

Sprężyny pokryte smarem miedzianym, a same nóżki dolne smarem białym:



Kupiłem też:

1. Ponownie klej Hysofix 770-2, ponieważ poprzedni zastygł, no i dodatkowo okazał się podróbką: http://sklep.lepro.com.pl/index.php?p164...ch-mega-77 To by tłumaczyło to, dlaczego przy 50-T-1 nie udało mi się przykleić na niego okładzin...

2. Nity pełne aluminiowe 3x10 mm z łbem stożkowym. Oryginalnie faktycznie stosowano nity 3,2/3,5 mm grubości, ale takie nity bardzo ciężko dostać.



Szczęki hamulcowe po przyklejeniu i przynitowaniu okładzin:



Niestety, Romet moim zdaniem zrobił błąd, wiercąc otwory pod okładziny tak blisko krawędzi szczęk. Podczas nitowania, w niektórych miejscach okładzina miała tylko 1-2 mm grubości i w paru miejscach, po prostu ten kawałek mi się niestety wyłamał... Wiem że gdyby zakuwać nity tylko do momentu spęcznienia wewnątrz otworu, możliwe że ta cienka ścianka by się nie wyłamała, ale w przypadku tych nitów, luz był o 0,2 - 0,5 mm za duży i wolałem je dla pewności dobijać do końca - większość "ścianek" jest nienaruszona.

Dodatkowo, zdystansowałem skrzynię silnika i napisałem o tym poradnik: http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=48666

Na razie to tyle, pozdro Wink
24-03-2019 17:58:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka - Szatek - 24-03-2019 17:58:03




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry
Ostatni post: Jakiś_typ
Dzisiaj 18:19:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 8
Romet Wigry 3
Ostatni post: Miczix
Dzisiaj 15:04:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 49
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Maka_91
Dzisiaj 12:32:21
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 1904
Jaguar
Ostatni post: WIcky
Dzisiaj 09:36:18
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 37
Cześć wszystkim :)
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 22:17:45
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 59
Pytanie o kolor mojego gi...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:08:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 98
[019] Dobór korbowodu na ...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 19:31:50
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 58
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:27:32
» Odpowiedzi: 206
» Wyświetleń: 11896
Rozmiary dysz gaźnika ser...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 18:48:28
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 26729
zderzak startera
Ostatni post: wazniak96
Wczoraj 14:03:18
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 147
Finanse forum
Ostatni post: romek
Wczoraj 10:31:38
» Odpowiedzi: 99
» Wyświetleń: 35420
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:34:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 934
Romet Romka - 50-T-1 '82r...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 03:39:13
» Odpowiedzi: 196
» Wyświetleń: 55971
Kod lakieru Kama. Pilnie!...
Ostatni post: Anakin 320
28-07-2025 16:10:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 70
Rewizja silnika mińsk 400
Ostatni post: Bob_Harley
28-07-2025 15:56:02
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 195

Reklama