[Poradnik] Dezamet 019 (Romet 50-T-1) - Dystansowanie skrzyni biegów
|
Autor |
Wiadomość |
skinder
Uczeń
Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
|
RE: [Poradnik] Dezamet 019 (Romet 50-T-1) - Dystansowanie skrzyni biegów
No proszę Chyle czoło. O worku po saletrze już nie będę wspominał ...
Po czasie, ale zapoznałem się od dechy do dechy i muszę swoje 3 grosze dorzucić.
- Luz na poziomie 0.1mm to wartość moim zdaniem zbyt mała, oscylowałbym raczej w granicach 0.2-0.4, nawet 0.5 ostatecznie. Już jeden tłumaczył mi, że źle to robię zostawiając taki luz i trzeba kasować na zero. Miesiąc poźniej w temacie były zdjęcia zatartych oby wałków...
- Skrzynia powinna dać się obracać ręką na każdym biegu i właściwie smarowanie nie powinno tu mieć dużego wpływu, po to zostawiamy luzy, aby międzyinnymi uniknąć właśnie takich sytuacji. Jakiś opór zawsze jest, to normalne i nie ma powodu do niepokoju, jednak płynność tego obrotu powinna być zachowana i z oporem bez przesady. Nie wiem na jakiej zasadzie osadzałeś u siebie tuleje z brązu, ale jeżeli po montażu obu nie zostały wyosiowane w parze i jednoczesnie rozwiercone na wymiar czyli na przelot na skręconych obudowach to takie problemy mogą się niestety pojawić i wtedy już za dobrze nie jest. Dlatego właśnie zrezygnowałem z tulejek prasowanych z allegro i dałem cały komplet do obróbki i dorobienia tulejek z wałka.
- Uszczelka zawsze powinna być zastosowana do dystansowania, dodawanie jej grubości nie ma sensu, gdyż jakiej by nie zastosował to zawsze się trochę zaciśnie i różnie może to wyglądać. Kiedyś nawet spotkałem się z informacją, że za każdym razem powinno stosować się nową, niesprasowaną, ale moim zdaniem to już przesada.
- Odprężanie skrzyni - tu powinno się rąbnąć w wałki a nie w przylgnie. Uderzenie w wałek klockiem lub gumowym młotkiem powoduje dociśnięcie i dopasowanie podkładek, oraz jakieś śladowe przemieszczenie wałka w łożysku lub łożyska w gnieździe.
- Śruby imbusowe - nie wiem jak w przypadku 019, ale w 023 dwie lub trzy wystają z karteru za bardzo i duże koło zębate przekładni skrzynia - wał potrafi w nie przytrzeć. Trzeba stosować albo obniżone imbusy, albo szlifować, żeby ciut mniej wystawały.
U siebie jeszcze do tego nie podchodziłem, ale fajnie wiedzieć, że ktoś przetarł szlak
P.S. Niech któryś moderator sklei ten post z moim poprzednim, nie mogłem już edytować i dopisać.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-03-2019 02:00:42 przez seler1500.)
|
|
22-03-2019 23:58:48 |
|
1 osoba postawiła piwo skinder za ten post:1 osoba postawiła piwo skinder za ten post.
Szatek (03-22-2019)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: [Poradnik] Dezamet 019 (Romet 50-T-1) - Dystansowanie skrzyni biegów - skinder - 22-03-2019 23:58:48
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|