Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
|
Autor |
Wiadomość |
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Ale po co mi rama kołyskowa, skoro mocna otwarta na luzie wystarczy?
MRF też mają ramy otwarte, niezłe katy przeżywają i się nie rozpadają.
Właśnie w tym cały myk, żeby rama była sporo mocniejsza, ale wyglądem przypominała pierwowzór.
Zmiana rury głównej z 45x2 na 48,3x3,6 to już spory skok wytrzymałości. Dalej, spawanie migiem zamiast elektrodą, główka ramy też 48,3x3,6 - z podtoczeniem na łożyska stożkowe, rurę podsiodłową 33,7x3,6, dół z ceownika 100/120x6. Rama będzie sporo cięższa, ale i sporo wytrzymalsza. Do tego łączenie ceownik - rura podsiodłowa - rura główna mniej więcej w ten sposób:
Na zdjęciu rozwiązanie w motorynce kolegi jaro5.
Dalej, wahacz jak w MRF, ale amortyzatory dwa zamiast centralnego, na łożyskach dwurzędowych 3201, z profili zamkniętych 40x27x3, w ramie tylko tuleja pod oś wahacza fi 12. Tuleja z rury 20x4, wspawana od wewnątrz w ceownik.
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-03-2019 21:42:00 przez seler1500.)
|
|
18-03-2019 21:33:54 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia - seler1500 - 18-03-2019 21:33:54
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 9 gości
|
|