Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
|
Autor |
Wiadomość |
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Kolejne postępy:
Zmieniacz przed:
I po złożeniu:
Nasmarowany smarem grafitowym. Luzy w miejscach podkładek dystansowych skasowane na 0,1 mm. Przy tym dystansowaniu, pękł mi jeden zewnętrzny pierścień osadczy i zastosowałem już taki ze stali nierdzewnej Musiałem też lekko poszerzyć "fasolkowy" otwór w elemencie z prawego górnego rogu, bo po złożeniu całego zmieniacza, nie dało się wbić trzeciego biegu z nożnej dźwigni.
Zapłon przed:
I po złożeniu:
Cewki i przerywacz były wymoczone wcześniej w konwerterze rdzy Fertan - w celach antykorozyjnych.
Nowe i oryginalne opony, po odświeżeniu wizualnym i założeniu na obręcze:
1. Czyszczenie (woda + płyn do mycia naczyń + szczoteczka i ściereczka);
2. Osuszenie;
3. Użycie preparatu do czyszczenia i konserwacji gumy firmy Sonax;
4. Użycie pianki do opon firmy Sonax;
5. Wytarcie i osuszenie;
6. Przesypanie wnętrza opon, dętki i fartucha talkiem technicznym;
7. Użycie żelu nabłyszczającego do opon firmy Sonax.
Tak, wiem - nałożyłem za dużo żelu i do tego na bieżnik (wcześniej starłem za dużo, to teraz chciałem tego uniknąć ) - pewnie jeszcze go trochę zetrę. Z bieżnika pewnie sam zejdzie, przy jeździe po ziemi/piasku.
Plastikowo-metalowe nakrętki wentyli, są nowe i oryginalne do pojazdów z czasów PRL-u (a metalowe oryginalne).
Tłumik przed:
Zagapiłem się i nie dołożyłem jeszcze tej przegrody i sznurka ceramicznego do zdjęcia:
I po złożeniu:
Według tego schematu:
Według mnie, ostatnia przegroda powinna być odwrotnie niż na schemacie - chociaż i tak odstępu od poprzedniej właściwie nie ma. Sznur ceramiczny 3 mm włożony taka jak na schemacie. No i po złożeniu wszystkiego, zostało bardzo mało gwintowanego pręta. Uznałem wcześniej, że dobijanie do oporu drewnianym kołkiem przegród wystarczy, ale jednak dobrze byłoby jeszcze każdą po kolei dociągnąć nakrętką na pręcie - także w przypadku 50-T-1.
Parę aktualizacji temu, zapomniałem dodać, że produkcja nowych gąbek siedzeń do 50-T-1, 50-TS-1 i może innych dwuosobowych, ruszy jednak niestety dopiero najwcześniej w czerwcu. Powód? Ciągły brak czasu przez przyszłego wykonawcę
No i chwilowo tyle, pozdro
|
|
14-03-2019 20:50:30 |
|
5 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post:5 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
joozek (03-15-2019), Jorginsson (03-14-2019), remix301 (03-14-2019), skinder (03-15-2019), Wodnik (03-16-2019)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka - Szatek - 14-03-2019 20:50:30
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 7 gości
|
|