Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
Gomulsky Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 129
Imię: Kuba
Skąd: Dąbrowa Tarn.
Pojazd: Inny
Post: #187
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
(10-01-2019 02:06:59)Simpepsi97 napisał(a):  Nie chcę się kłócić bo każdy robi jak chce ale olej 10w jest zbyt rzadki do tego typu sprzęta, musiał by być co najmniej 15w , co z tego że są mniejsze opory(jeśli to rzeczywiście prawda Huh) ale po rozgrzaniu to woda , słabe smarowanie do tego będzie wyciekał wszędzie i mogą być problemy ze sprzęgłem.

Ludki, czy wy rozumiecie co to jest klasyfikacja lepkościowa SAE? Ona nie mówi o tym, czy olej jest "rzadki" czy "gęsty", tylko opisuje wpływ temperatury na zmianę parametrów oleju. A właściwiej to określa minimalne parametry, przy określonej temperaturze jakie olej musi spełniać, aby załapać się do danej klasy lepkościowej.
W temperaturze roboczej właściwie wszystkie oleje mają podobną gęstość, natomiast ich lepkość (a więc zdolność do tworzenia filmu olejowego) może być diametralnie różna. W dodatku są też klasy jakościowe, jak się zaleje olej o niższej klasie jakościowej niż powinna być*, to nie można się dziwić, że jakiś podzespół zużyła się szybciej niż powinien.

Swoją drogą, ja w Charcie mam zalany olej przekładniowy 75W90 GL4. Negatywnych skutków nie odnotowałem.

* - nie dotyczy silników Dezamet, obecnie każdy dostępny na rynku olej przekładniowy jest lepszy niż zalecany przez producenta.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-01-2019 00:39:24 przez Gomulsky.)
11-01-2019 00:26:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Gomulsky za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka - Gomulsky - 11-01-2019 00:26:01




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry
Ostatni post: Jakiś_typ
Dzisiaj 18:19:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 8
Romet Wigry 3
Ostatni post: Miczix
Dzisiaj 15:04:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 49
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Maka_91
Dzisiaj 12:32:21
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 1904
Jaguar
Ostatni post: WIcky
Dzisiaj 09:36:18
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 38
Cześć wszystkim :)
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 22:17:45
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 59
Pytanie o kolor mojego gi...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:08:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 98
[019] Dobór korbowodu na ...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 19:31:50
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 58
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:27:32
» Odpowiedzi: 206
» Wyświetleń: 11897
Rozmiary dysz gaźnika ser...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 18:48:28
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 26729
zderzak startera
Ostatni post: wazniak96
Wczoraj 14:03:18
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 147
Finanse forum
Ostatni post: romek
Wczoraj 10:31:38
» Odpowiedzi: 99
» Wyświetleń: 35420
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:34:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 934
Romet Romka - 50-T-1 '82r...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 03:39:13
» Odpowiedzi: 196
» Wyświetleń: 55971
Kod lakieru Kama. Pilnie!...
Ostatni post: Anakin 320
28-07-2025 16:10:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 71
Rewizja silnika mińsk 400
Ostatni post: Bob_Harley
28-07-2025 15:56:02
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 195

Reklama