Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
|
Autor |
Wiadomość |
heli126
Z Motorynką od 2002 roku

Liczba postów: 199
Imię: Łukasz
Skąd: SCI
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Jawa 223.2 Mustang 1980 r.
Po zakończonym sezonie nadszedł czas na zerknięcie w jakim stanie jest cylinder, tłok i pierścienie, które zaczynały być słyszalne w nadmierny sposób.
Wstępna weryfikacja przyniosła następujące wnioski: tłok nominalny, nieoryginalny, prawdopodobnie almotowski, pierścienie z granicznym luzem na zamku.
Dylemat rodzi się w zakresie cylindra. Ten, który jeździł w Mustangu, ma wybitą grupę selekcyjną "C" oraz "K3", co początkowo sugerowało mi rzemieślniczy wyrób. Szukając informacji w tym temacie, natknąłem się na ogłoszenie w Czechach, w którym ktoś oferował nowy cylinder wraz z rachunkiem z Mototechny. Oznaczenia były bliźniacze.
Drugi cylinder, który mam, jest na pewno oryginalny - czechosłowacki, gdyż na wybity symbol "TK83" = z czeskiego technická kontrola, przy czym ma on za sobą już pierwszy szif, ale widoczną jeszcze "jodełkę" na gładzi.
Oba cylindry różnią się np. kształtem w okolicach mocowania kolanka wydechowego.
Prawdopodobnie oba są też oryginalne, jednakże pochodzą z innych lat produkcji.
Jak podaje jedna z czeskich stron poświęconych Jawkom, w latach 1983-1992 silniki 223 były produkowane w miejscowości Žiar jako części zamienne na rynek wewnętrzny oraz jako eksport do Polski (montowane w Ogarach 200), co mogłoby uzasadniać, że cylindry nieznacznie się różnią. Ciekawe czy występuje różnica w ich trwałości.
Zastanawiam się który cylinder oddać do szlifu, ale raczej postawię na ten starszy, tym bardziej, że mam już kupiony od http://sklep.motokam.net oryginalny czechosłowacki tłok na 3 szlif (38,75 mm).
|
|
24-12-2018 16:45:33 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Jawa 223.2 Mustang 1980 r. - heli126 - 24-12-2018 16:45:33
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|