Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 742
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #163
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Co do tej sprawy z tym jednym zgubionym amortyzatorem, to dostałem w końcu - tak jak się spodziewałem - przelew tylko na 100 zł...

Ostatnia partia elementów przed:



I po chromowaniu dekoracyjnym, na podkładzie miedzi i niklu:






Kolanko zostało wcześniej wypalone z nagaru od środka palnikiem i wypłukane rozpuszczalnikiem. Próg powstały po toczeniu nóżek dolnych, został tak zeszlifowany, że jest prawie niewidoczny i niewyczuwalny pod palcem. Tłumik nie ma tym razem dziurek - w tym od 50-T-1, pojawiły się one podobno po zdjęciu starej powłoki galwanicznej. Wszystkie gwinty zostaną poprawione gwintownikami i narzynką. Wnętrze tłumika, kolanka i amortyzatorów, zostaną zabezpieczone smarem biały w sprayu.

Wszystkie elementy przed:






I po lakierowaniu:













Niebieski to F610 z palety FSO: http://fiat125p.pl/kolo.html

Według mnie, oryginalnie był L70, bo znajomy drukował te dwa kolory u fotografa i porównywał ze swoim 50-T-1 z 75-go roku w oryginalnym, niebieskim lakierze. W mojej mieszalni o dziwo nie było tego lakieru w palecie FSO, ale był F610. Dlatego oddałem tam pożyczoną od znajomego pokrywę schowka od 50-T-1 z 76-go roku, w oryginalnym niebieskim lakierze i miał dobrać identyczny lakier, jak na tej pokrywie. Bez mojej wiedzy, odebrałem już polakierowanego Rometa lakierem o kodzie F610... Według osoby która dobierała ten lakier, odcień był bardzo podobny do tego na pokrywie - w miejscu w którym był najlepiej zachowany. Powiedział też, że w tamtych latach te lakiery dostarczali dwaj producenci i możliwe że ten F610, to to samo co L70. Dodatkowo brałem też ten lakier dla tego znajomego, od którego pożyczyłem pokrywę i według Niego, lakier jest identyczny jak oryginał...

I tak, były niebieskie (nie w całości) 50-TS-1, ale było ich bardzo mało. "Żółty" lakier był oryginalnie z wyraźnym zielonym odcieniem. Porównywał mi to także ten znajomy ze zdjęciami od fotografa - ma też "żółtego" 50-T-1 z 75-go roku. To że na zdjęciach wygląda na tylko żółty, to kwestia światła. Nie chciałem lakierować na ten kolor, bo zaraz znalazłby się osoby, które twierdziły by że to nie oryginał - identycznie jak białe tarcze liczników (ale pożółkłej nie zastosuję) :F Obniżył bym sobie zapewne przez to wartość motoroweru. Poza tym, ten lakier jest według mnie już oklepany...

Szary (oprócz tłumika szmerów ssania) to akryl połączony z metalikiem - na podobieństwo oryginalnego lakieru młotkowego.

Szary z puszki gaźnika, to RAL 7042.

Czarny to RAL 2050.

Metale -> podkład epoksydowy -> szpachla (jeśli była wymagana) -> podkład epoksydowy -> podkład akrylowy-> lakier akrylowy -> naklejki (jeśli były naklejane, po wyschnięciu i zmatowieniu) -> lakier bezbarwny.

Plastiki -> matowienie/szlifowanie i polerowanie papierami ściernymi i wodnymi, oraz/lub włókniną szlifierską -> specjalny podkład zwiększający przyczepność do plastiku -> podkład akrylowy -> lakier akrylowy -> naklejki (jeśli były naklejane, po wyschnięciu i zmatowieniu) -> lakier bezbarwny.

Numery ramy (i inne widoczne miejsca) zakleiłem taśmą, w obawie przed ich zalaniem (są bardzo płytkie) - są pokryte kadmem, więc rdza w tamtym miejscu nie powinna się pojawić - dodatkowo pokryje to miejsce smarem białym. Koło magnesowe i śruby schowka narzędziowego (metalowa część) były pokryte konwerterem rdzy. Szkła przedniej lampy jednak nie lakierowałem bezbarwnym, bo od temperatury którą tworzy żarówka, lakier mógłby się łuszczyć. Plastik tylnej lampy i odstojnik kranika, są oczywiście pokryte tylko bezbarwnym.

Zbiornik i osłonka instalacji zostały jeszcze u lakiernika. Osłonkę pomalował na szaro, a naklejki nakleił odwrotnie - znaczkiem pegaza do tyłu... Napisałem na kartce jak mają być naklejone (nawet to podkreśliłem), mówiłem, pokazywałem. Nakleił odwrotnie, pokrył bezbarwnym i jeszcze ma do mnie pretensje, że każe mu to poprawiać... Opuścił tylko 20 zł (koszt naklejek z przesyłką to 35 zł) i dodatkowo każe mi sobie sam je naklejać, bo podobno bardzo ciężko to zrobić odpowiednio (przy naklejkach od motonaklejek). Bezbarwny też podobno się prawie w ogóle na nich nie trzyma - musiał użyć zmywacza silikonowego, a lakier i tak troszkę spłynął. Na szczęście klar kupuje sam i nie bierze więcej za poprawki. Ogólnie, elementy są polakierowane dobrze, ale mogłoby być lepiej - ocena 4/6.

Aktualnie, na razie kompletuje wszystkie elementy do złożenia i będę zlecał ostatnie prace przez osoby trzecie na moich częściach - potem dopiero składanie.

Chwilowo tyle, pozdro Wink
21-12-2018 19:37:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka - Szatek - 21-12-2018 19:37:51




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry
Ostatni post: Jakiś_typ
Dzisiaj 18:19:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 7
Romet Wigry 3
Ostatni post: Miczix
Dzisiaj 15:04:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 49
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Maka_91
Dzisiaj 12:32:21
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 1904
Jaguar
Ostatni post: WIcky
Dzisiaj 09:36:18
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 37
Cześć wszystkim :)
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 22:17:45
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 59
Pytanie o kolor mojego gi...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:08:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 98
[019] Dobór korbowodu na ...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 19:31:50
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 58
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:27:32
» Odpowiedzi: 206
» Wyświetleń: 11896
Rozmiary dysz gaźnika ser...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 18:48:28
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 26729
zderzak startera
Ostatni post: wazniak96
Wczoraj 14:03:18
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 147
Finanse forum
Ostatni post: romek
Wczoraj 10:31:38
» Odpowiedzi: 99
» Wyświetleń: 35420
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:34:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 934
Romet Romka - 50-T-1 '82r...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 03:39:13
» Odpowiedzi: 196
» Wyświetleń: 55971
Kod lakieru Kama. Pilnie!...
Ostatni post: Anakin 320
28-07-2025 16:10:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 70
Rewizja silnika mińsk 400
Ostatni post: Bob_Harley
28-07-2025 15:56:02
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 195

Reklama