Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
|
Autor |
Wiadomość |
skinder
Uczeń
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/uczen.png)
Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
|
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Wy tak serio z tym łożyskiem, czy to trochę nie jest zbyt delikatne rozwiązanie? Te które zastosowałem u siebie - HK1612 czyli 16x22x12 jest już bardzo małym łożyskiem, które już samym wyglądem nie zachęca do stosowania go w takim miejscu. Trzeba pamiętać o tym, że siły jakieś tam działają, każdy strzał ze sprzęgła itd, do tego również każde trafienie boczne czy hamowanie i raczej szedłbym w zwiększenie tego elementu niż jego zmniejszenie. Całą operacje u siebie wykonałem użycia tokarki, właściwie to chcialem bardziej sprawdzić czy kupując same materiały da się to rozwiązać w domu bez specjalnych narzędzi i tyle. Osobiście uważam, że te łożyska sa za małe, a wstawianie aluminiowych tulei w nieunormowaną i rozwaloną po 30 latach tuleje w ramie mija się z celem i cała ta konstrukcja to przerost formy nad treścią. Ktoś tam pisał, że u mnie błąd to szpilka gwintowana - zapewniam, że działa to lepiej jak oryginalne rozwiązanie, ale z pewnością lepsza by była i bardziej "prawidłowa" szpilka z gwintami na końcach. Najlpeiej byłoby wstawić nową tuleje do ramy, już o większej średnicy i zastosować sobie jakieś większe łożyska, albo kulkowe uszczelniane, wtedy by było prościej i pewniej.
|
|
14-11-2018 00:07:16 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia - skinder - 14-11-2018 00:07:16
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości
|
|