Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 742
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #139
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Kolejna partia części została oczywiście wysłana do chromowania dekoracyjnego - zaraz po nadejściu poprzedniej.

W końcu mam u siebie wszystkie części po galwanizacji Smile

Stal przed:




Przegrody tłumika zostały jeszcze raz dokładniej wyszlifowane po spawaniu.

I po cynkowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją:




Stal przed:




Wał rozłożony na prasie. Łańcuch, sworzeń tłoka, oraz zabezpieczenie zębatki przedniej i koła przekładni stałej, są oczywiście nowe i oryginalne.

I po czernieniu:




Oryginalne, cienkie szprychy przed:



Wyszlifowane wcześniej papierem ściernym po długości, w celu usunięcia wżerów i resztek lakieru (ktoś je pomalował na czarno...).

I po kadmowaniu (po ocynku zostawały czarne zacieki) z bezbarwno-niebieską pasywacją:




Mosiądz i stal przed:



Nyple są oryginalne - pod cienkie szprychy. Były wcześniej moczone przez noc w rozpuszczalniku.

I po cynkowaniu z oliwkową pasywacją:




Stal przed:



I po kadmowaniu z bezbarwno-niebieską pasywacją (albo i bez :F):



Nowy i oryginalny korbowód przed:



I po ponownym miedziowaniu z pasywacją:



Mosiądz i miedź przed:



I po trawieniu i odtłuszczeniu:



Niektóre elementy musiałem niestety wysłać do ponownej galwanizacji, ze względu na pozostałości lakieru i innych zanieczyszczeń, oraz ponownego prostowania. Przed:



I po galwanizacji:



Szprychy będę musiał niestety wysłać kolejny raz, bo jednak znowu pozostały na nich resztki lakieru...

Tylny błotnik przed przynitowaniem do niego brakującego wspornika tablicy rejestracyjnej:



Nity są współczesne, aluminiowe - ze względu na ich łatwiejsze zaklepywanie. I po przynitowaniu:




Dotoczone z teflonu i wprasowane nowe tuleje tylnych amortyzatorów:



Oring koła przekładni stałej przed:



I po wciśnięciu na prasie:



Wszystkie łożyska w bębanach, oraz stalowy pierścień (zabezpieczający przed ewentualnym pęknięciem bębna w tym miejscu) wciśnięte na prasie z użyciem kleju Loctite 603:



Dotoczone i wprasowane nowe tulejki dźwigni automatu zmiany biegów. Dzięki nim, luz dźwigni jest praktycznie zerowy:



Dodatkowo, sprawdziłem zbiornik paliwa po fosforanowaniu i w jednym miejscu zrobił się delikatnie wilgotny od paliwa. Nic z niego nie pociekło od razu - ani przez noc na papierowy ręcznik. Zdecydowałem się jedynie zakleić to miejsce specjalnym kitem do uszczelniania zbiorników paliwa - K2 Mega Tank. Nie chciałem już tego ponownie spawać, bo: w okolicy nikt nie spawa już acetylenem, a TIGiem to już nie ma sensu; zbiornik jest w tym miejscu już dość poharatany (spawany dwa razy, aż przepaliło blachę i bałem się to już szlifować i piaskować) i jest już na nim powłoka galwaniczna...

Chwilowo tyle, pozdrawiam Wink
26-10-2018 19:18:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka - Szatek - 26-10-2018 19:18:55




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Inne sposoby odpalenia z ...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 23:41:20
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 133
Opony terenowe Komar
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:38:23
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 25
Czy silnik 017 to samo co...
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:34:50
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 33
Ogar 205 1987
Ostatni post: usertm
Wczoraj 21:50:01
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 1060
Sprzęgło nie sprzęgłuje.
Ostatni post: ursucolo1214
Wczoraj 21:35:02
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 58
[K] Kupię karter 023 Koma...
Ostatni post: ursucolo1214
Wczoraj 21:07:11
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 80
Powitać wszystkich chciał...
Ostatni post: ursucolo1214
Wczoraj 21:01:30
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 33
Pęknięty odlew Dezemet 02...
Ostatni post: ursucolo1214
Wczoraj 20:37:48
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 233
Składanie piasty Przód i ...
Ostatni post: stul
Wczoraj 13:58:35
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 5982
Flaming - Pierwszy rower
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 13:36:47
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 107
RAL, komar 2351 żółtoziel...
Ostatni post: Korczas
18-04-2025 19:49:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 44
Romet Kadet M780W '88 tab...
Ostatni post: romek
18-04-2025 16:07:01
» Odpowiedzi: 29
» Wyświetleń: 1986
Gdańska Jawa Babetta 210
Ostatni post: buras_tft
18-04-2025 01:48:25
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 151
Brak iskry Romet komar
Ostatni post: romek
18-04-2025 00:21:06
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 128
Witam wszystkich
Ostatni post: ursucolo1214
17-04-2025 21:02:12
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 174

Reklama