Jawa Typ 05 1963 r.
|
Autor |
Wiadomość |
heli126
Z Motorynką od 2002 roku
Liczba postów: 199
Imię: Łukasz
Skąd: SCI
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Jawa Typ 05 1963 r.
Dawno nic się tu nie działo, ale w sumie... niewiele się dzieje. Jawka śmiga aż miło
Po długich bojach kupiona została sprężyna do stopki centralnej. Facet prowadzący sklep w Czechach, w którym już niegdyś robiłem zakupy, w końcu sprowadził dla mnie taką sprężynę. Niestety nie miał tulejek i musiały pozostać te, które kupiłem razem z podpórką. Z montażem też był ubaw, ponieważ na czeskich stronach znalazłem dwa zdjęcia sposobu mocowania stopki, ale na moje oko na każdym z nich patent był inny Czeski film
Nareszcie jednak można "zaparkować" 05-tkę normalnie, chociaż raczej na twardym, równym podłożu.
Przy okazji wizyty za południową granicą kupiłem parę drobnostek, np. gumowe odboje montowane do pokrywy nad gaźnikiem czy gumy na śruby mocujące tzw. kokon i opierające się o blachę kanapy. Dodatkowo pokusiłem się o wymianę linki gazu na dedykowaną do tego modelu. Oczywiście takie rzeczy tylko w... Czechach. Nowa linka wyraźnie lepiej pasuje i ma odpowiednią długość.
Pod koniec wakacji byłem natomiast w dalszych częściach Republiki Czeskiej i kupiłem w sklepie producenckim FAB (produkują zamki, kłódki, itp.) nowy zamek do pokrywy nad gaźnikiem. Wymagał on drobnej modyfikacji pod montaż trzpienia pozyskanego z oryginalnego zamka, ale wszystko zakończyło się powodzeniem. Jest to charakterystyczny element wczesnych zeropiątek. Zamysłem inżynierów było ponoć uniemożliwienie kradzieży paliwa, stąd umiejscowienie zamka w pokrywie nad gaźnikiem. Później (chyba od połowy 1964 roku) zmodyfikowany zamek podobnej konstrukcji stanowił tak naprawdę blokadę kierownicy.
Foto z dziś - piękna wiosna tej jesieni!
|
|
13-10-2018 22:16:25 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Jawa Typ 05 1963 r. - heli126 - 13-10-2018 22:16:25
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|