| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 1 głosów - 1 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					Restauracja Rometa Charta, piaskowanie, szkielkowanie, cynkowanie
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		JGNZM 
 
 
		
			Chartełowiec 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,247 
Imię: Mikołaj 
Skąd: Wielkopolskie 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Restauracja Rometa Charta, piaskowanie, szkielkowanie, cynkowanie 
			 
			
				Elementy lakierowane z ramy, stalowe, do piaskowania i później do malowania. 
Aluminium było malowane, czyli bębny, lagi, zabierak zębatki itp. na srebrno. Wsporniki mocujące (płaskowniki) pokrywy bębnów hamulcowych są cynkowane, to samo z dźwignią zmiany biegów i dźwignią rozrusznika, uchwytem licznika, śrubami itp. Cały silnik powinien być srebrny, w sensie naturalne aluminium. Dopiero Charty z 1994 miały pokrywy sprzęgła i zapłonu malowane na czarno z polerowanymi napisami.  
Bagażnik jest chromowany oryginalnie, to samo z prowadnicami lag czy sprężynami amortyzatorów lub kierownicą i mocowaniami błotnika przedniego. Mocowania kierownicy są aluminiowe.  
 
Może inaczej: 
Malowane na czarno: rama, wahacz, uchwyty lampy i kierunkowskazów, górna półka, nóżka centralna, obudowy przełączników, podnóżek kierowcy, wydech 
Malowane na srebrno: dolna półka, bębny hamulcowe, pokrywy bębnów, stopki lag (dolna część lag), zabierak zębatki tylnej 
Cynkowane: wszelkie śruby i nakrętki, dźwignia zmiany biegów i rozrusznika (kopka), mocowanie licznika, wsporniki (płaskowniki) hamulca, dekielek w miejscu zabieraka na przednim kole, pręt hamulca, dźwignie rozpieraka hamulca, napinacze łańcucha, rurki kierunkowskazów (lub chrom), szprychy, zębatka tylna 
Chromowane: bagażnik, górna część lag (prowadnice), felgi, kolanko wydechowe, mocowania błotnika przedniego, kierownica 
Gołe aluminium: ramka licznika, silnik (do 1994 roku cały, później kapy na czarno), bloczki zaciskowe (mocujące) kierownicę 
 
I to chyba wszystko, mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem.  
 
Przed piaskowaniem generalnie nic nie musisz robić, przed cynkowaniem wyczyść wszystko ze smaru i rdzy itp. Do szkiełkowania również nie musisz zbyt mocno przygotowywać powierzchni.  
 
Kartery sobie splanuj na frezarce albo na szkle na papierze ściernym i złóż je na uszczelce z gambitu 0,5mm, musisz ją sam dociąć.
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 03-10-2018 16:28:27 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
 
| Wiadomości w tym wątku | 
 
RE: Restauracja Rometa Charta, piaskowanie, szkielkowanie, cynkowanie -  JGNZM - 03-10-2018 16:28:27 
 | 
 
 
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |