Wypadałoby coś tutaj napisać
Więc tak wrzuciłem silnik od Sieny do Zastavy, teraz trochę specyfikacji tego wynalazku.
Silnik - 1581, moc 101-103KM o oznaczeniu 178.B300 (oznaczenie kodowe Fiata Siena/Palio/Strada/Albea). Przerobiony rozrząd, żeby można było zamontować łapę od 1100p. Dolot jest zrobiony z rury od Sieny z dołączoną rurą od Bravo 1.6 16V i na końcu chiński stożek.
Skrzynia biegów - Fiat Uno Mk1 z silnikiem 1.5, pięciobiegowa, skrzynia jeszcze z tzw. dolnym wybieraniem, bardzo podobna do skrzyni 1100p. Półosie i przeguby zewnętrzne będą od Zastavy, krzyżaki muszę dobrać, może podejdą od Sieny. Dorobiona trzecia łapa do tej skrzyni. Jeżeli silnik zostanie dłużej będę szukał skrzyni z podwieszanymi półosiami
Sprzęgło - Docisk Siena, tarcza Uno 1.5 przerobiona na 200mm. Jeszcze nie złożone.
Układ chłodzenia - ledwo upchnięty zamiennik chłodnicy od Fiorino 1.7D, podcięte mocowania, od nowa zrobione wieszaki. Węże są to pocięte węże od Sieny z rurami ze stali nierdzewnej. Wentylator jest od chłodnicy klimatyzacji z Audi A4 B5 w obudowie wentylatora od Uno, jak nie będzie dawał rady wtedy wleci wentylator od VW T5 lub Mondeo TDCI, które są niewiele większe. Zbiorniczek wyrównawczy od Lublina zamontowany z lewej strony.
Układ wydechowy - w trakcie budowy, ale na początek nic specjalnego, nie planuję.
Elektryka - tu zaczyna robić się ciekawie
. Jest, to pożeniona instalacja Sieny z instalacją Zastavy. Z dawcy dołożona jest dodatkowa skrzynka bezpieczników o 2x50A 1x60A 1X40A czy jakoś tak. Przerobiona jest wiązka wentylatora chłodnicy. Przewód uruchamiający rozrusznik został od Zastavy, przerobiony z wsuwki na oczko. Wyprowadzone przewody na "check engine" i obrotomierz oraz światła wstecznego.
Alternator miał początkowo wisieć na zmodyfikowanej łapie od 1100p i regulatora od CC700, ale będzie tak jak w Sienie, na stałe. Pasek będzie regulowany za pomocą rolki. Musiałem zmodyfikować - obciąć łapę silnika od dawcy, ponieważ jest zintegrowana z łapą alternatora.
Główną modyfikacją instalacji było też dołożenie dwóch przekaźników 70A, w celu poprawienia działania elektryki i odciążenia stacyjki - ona teraz steruje tylko przekaźnikami. Schemat do tego przygotował
jurek_j. Jeden steruje rozrusznikiem, drugi uruchamia resztę urządzeń.
Sterownik silnika ma usunięty immobilizer i znajduje się w środku w miejscu schowka. Pompa paliwa znalazła swoje miejsce w bagażniku, dodany do niej jest wyłącznik wstrząsowy od CC/SC.
No i to by było chwilowo na tyle z modyfikacji.