Ocena wątku:
- 7 głosów - 4.57 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Niestety, wszystko co było na sprzedaż, już poszło.
Pora na kolejny projekt. Tym razem za jednym zamachem, ramy modeli 710 (PEGAZ) i 760 (POLO).
Teoretycznie takie same, ale ...
Oprócz innego miejsca montażu zbiorników, kilka detali, tak więc ...
Rama 710 - zbiornik paliwa montowany na bagażniku, niestety nie mam wiedzy czy niski, czy wysoki (ostatnie lata produkcji i model 750).
Kolejne zmiany to tzw zastrzał sztycy główki ramy, a także jej kąt względem ramy (wynik braku mocowania w tym miejscu zbiornika - znajduje się za to w ramie 760).
No i oczywiście dodatkowa blacha pod ramą, na linkę do odprężnika - silnik 010.
Należy też wspomnieć o 2 gwintowanych otworach M8,na dodatkowy uchwyt do podnoszenia pojazdu - nie widoczna na zdjęciu druga strona.
Rama 760 - wiadomo, zbiornik paliwa od Sporta, ze wspomnianym mocowaniem przednim, przy sztycy główki ramy, ale także dodatkowe płaskowniki na bagażnik z pręta fi 10 - nie widoczny na zdjęciach.
Tu należy również wspomnieć o blaszanych osłonach ramy - nie widoczne na zdjęciach - są inne dla modelu 710, a 750/760, ale tylko lewa strona. W modelach 750/760 przetłoczenie na linkę zmiany biegów - silnik 017.
Ostatnie detale to uchwyty głowicy silnika, do ramy. W modelu 710 obie płaskie, a w modelu 750/760, znane z T-1 i Ogarów z profilem, umożliwiającym dociskanie ich do mocowania głowicy.
Ok, chyba tyle, teraz pora na to co dostałem i to co już zrobiłem
Podnóżki kierowcy - oba modele takie same, dorobiłem na podstawie moich.
Ten dodatkowy pierścień, przy pedale hamulca tylnego, dorobiłem celowo, taka moja poprawa fabryki. Ma na celu go zdystansować tak by jego tuleja wewnętrzna, nie zaczepiała o kątownik podnóżka kierowcy - częsta przypadłość w Komarach, z tym typem pedała.
Tuleje ramy, tylnego wahacza, tuleja i sworznie stojaka centralnego. No i brakujace uchwyty, uszy, głowicy silnika.
Byłbym zapomniał ... zacisk montażu siedzenia. Model 710, chromowana sztyca i siedzenie typu rowerowego, a w modelu 760 dodatkowa tuleja na tylne mocowanie zbiornika i inny typ kanapy siedzenia - blacha z cybantem.
Jeszcze jeden detal - z tyłu ramy, widoczne płaskowniki z 2 otworami fi 6 mm. Wieszak torebki narzędziowej. Występował w modelu 750 i 760, a w modelu 710 go nie było, bo torebka była pod siedzeniem, tak jak w Żaku.
wkrótce cdn ....
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-09-2018 18:48:20 przez joozek.)
|
|
07-09-2018 18:41:29 |
|
2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post:2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
marcin1479 (09-07-2018), Szatek (09-07-2018)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet - joozek - 07-09-2018 18:41:29
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 7 gości
|
|