Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
|
Autor |
Wiadomość |
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Pogromca squterów by seler1500
Po ostatniej awarii i holowaniu ponad 20 km postanowiłem doprowadzić silnik "nieco" do ładu. Zmieniłem gwinty mocowania statora na M6 i wkręciłem na kleju do gwintów, tak samo nakrętki mocujące cewki - na kleju do gwintów. Przyczyny unieruchomienia silnika były dwie, ale obie wynikały z mojego zaniedbania:
Śruby mocowania statora wypadły - z gwintu niewiele zostało - poprawione,
Wyjście impulsatora zostało zwarte opiłkiem do masy - poprawione - zalałem połączenie klejem epoksydowym. Całkiem niedługo pozbędę się oryginalnego statora i magneta - dostałem za darmo zupełnie nowy stator wraz z magnetem od 139qmb. Stator posiada osiem cewek, połączonych w trzy szeregi, zmasowane. Dwa z tych szeregów (razem 6 cewek) zostaną przewinięte pod maksymalną moc, z przodu umieszczę żarówkę H4 55/60 W, z tyłu 5/21 W - powstanie światło stop. Później moc prądnicy ograniczę tak, by nie przekraczała 60+21+5 W czyli 86 watów, oczywiście zastosuję regulator napięcia. Z lampy wyrzucę transformator, stator posiada odpowiednie cewki zasilające CDI. Impulsator pozostanie na swoim miejscu, tylko nieco bliżej (magneto od 139qmb jest mniejsze), krzywka magneta zostanie przeszczepiona z magneta Charta, wszystkim zajmie się doświadczony tokarz. Podstawę statora wykonam od nowa, z blachy 3 mm. Czujnik stopu na razie jest tylko na hamulcu tylnym, ze względu na to, że niedługo wrzucę przedni tarczowy - a chińskie pompy hamulcowe mają już czujnik stopu. Na obecnej wersji CDI pokonałem już ponad 6 tysięcy kilometrów i zapłon zawiódł tylko dwa razy, ale dwa razy przez moje zaniedbanie. Na razie jedynym mankamentem tego silnika jest sporawa dziura przed rezonansem, mimo zwiększenia kompresji do 7 barów (nic więcej, nie chcę zniszczyć wału). W fazie testów jest gaźnik 16n3-2, z odpowiednim adapterem króćca dolotowego.
Końcowa wersja motoroweru będzie miała gaźnik 19n1-11, dyfuzor strojony na 7500 rpm, przełożenia 15/25, kranik podciśnieniowy, prądnicę przeszczepioną od 139qmb, światło stopu, przedni hamulec tarczowy oraz sprzęgło 3-tarczowe. Przez kilka tygodni trwały prace nad przeszczepieniem dozownika oleju z silnika AM6, ale ze względu na zawodność tego rozwiązania projekt został porzucony.
Na chwilę obecną prędkość maksymalna wynosi 70 km/h, po przeprowadzeniu wszystkich modyfikacji będę starał się przekroczyć 80 km/h.
Silnik jest eksploatowany cały czas na oleju Midland Micro 2T w stosunku 1:40.
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-08-2018 11:42:25 przez seler1500.)
|
|
19-08-2018 11:39:40 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Pogromca squterów by seler1500 - seler1500 - 19-08-2018 11:39:40
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 13 gości
|
|