Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Kadet] Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
|
Autor |
Wiadomość |
Pan Zdzisław
Uczeń
Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
|
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Kupiłem u gościa 3 podkładki dystansowe do kosiarek. Szerokość 12mm o grubości 0,5mm. Dwa dadzą 1mm co spowoduje, że będzie idealnie bez luzów i bez oporów. Trzecią mam do lekkiego szlifowania jakby to nie wystarczyło.
Zastanawia mnie, gdzie ta podkładka ma pójść w ten rowek na wałku czy do zębatki? Pisze w instrukcji średnica 12mm i pasuje do rowka na wałku, ale nie widzę zastosowania, bo to lata jakby.
Tak czy siak te dwie podkładki 0,5mm dadzą 1mm, co sprawi, że będzie idealnie ściśnięte. Zostawić to czy przeszlifować?
Zabawna sprawa. Zmierzyłem ten wałek i ma równo 4mm. Miejsce na wałek też 4mm, ale z rowkiem w łożysku 4,2mm. Podkładka jaką tam dawałem miała 1,5 mm. Czyli na 4,2mm dałem z podkładka wałek o wymiarze 4,1,5 mm. Oznacza to, że ma 0,5 mm luzu. Więc przeczuwam, że faktycznie może haczyć o coś.
Dobrze, więc tak. Zrobiłem test. Dałem podkładkę 2mm. Jak dokręciłem to się nie kręciła zębatka. Więc moja teoria o cienkiej podkładce się nie sprawdziła. Dałem po tym dwie podkładki 0,5mm (razem 1mm). Dokręciłem i teraz to wygląda tak.
2- z minimalnym oporem
0- swobodnie
1- praktycznie swobodnie
Z tą podkładką niby wałek nie ma luzu (chyba, że dać tą uszczelkę to przybędzie 0,2mm). Dać lekko grubszą podkładkę, zeszlifować jeszcze czy może zostawić?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-08-2018 18:41:21 przez Pan Zdzisław.)
|
|
01-08-2018 17:51:49 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc? - Pan Zdzisław - 01-08-2018 17:51:49
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|