Jawa 50 typ 20 (1974) remont
|
Autor |
Wiadomość |
BellaUrsa
Nowy
Liczba postów: 34
Imię: Krzysiek
Skąd: Legionowo
Pojazd: Inny
|
RE: Jawa 50 typ 20 (1974) remont
kaziq o śrubach przy gaźniku piszesz pod względem estetycznym czy też kryje się za tym jeszcze jakaś inna właściwość? Póki co, komplet nowych śrub ocynkowanych kupiłem tylko do złożenia silnika, a w planach mam zakup komplety śrub nierdzewnych do montowania wszystkich innych elementów. Jak czytałem, po malowaniu proszkowym należy zastosować śruby nierdzewne, gdyż ocynkowane reagują z powłoką lakierowaną. Nie wiem na ile to prawda, ale właśnie takie zastosuję. Jeśli w tym zestawie nie będzie śrub do gaźnika to z czasem, po uruchomieniu silnika, złożeniu skutera w całość, będę podmieniał zużyte elementy na nowe - na etapie totalnej kosmetyki. Na razie priorytetem jest dla mnie uruchomienie silnika, starałem się, efekt jest chyba dobry, wał kręcił się dosyć lekko po społowieniu silnika, a i resztę elementów sprawdzałem po 10 razy zanim cokolwiek zrobiłem. Trzymaj kciuki, bo problemy pewnie się pojawią jeszcze nie raz.
rafi555, ocet to nie mój pomysł, ale sposób jaki znalazłem w kilku miejscach w Internecie. Jednemu prawie zeżarło gaźnik, ale inni chwalili metodę i nie narzekali. Jak będzie w moim przypadku tego nie wiem, ale biorąc pod uwagę, że mimo wcześniejszych zabiegów, z zakamarków wypłynęło jeszcze trochę brudu do którego nie mógłbym dotrzeć, całą operację oceniam na plus. Jaki będzie długotrwały efekt, tego na razie nie mogę powiedzieć, ale nie sądzę, żebym mógł mieć przez to jakieś problemy.
Waldku dziękuję za dobre słowo, silnik dla mnie wygląda elegancko choć na żywo nie jest to fabryka ani profesjonalne polerowanie, np. wibracyjne, z zastosowaniem drogiej chemii. Jak na warunki domowe i minimalną inwestycję w środki ścierne (papier 240 - 400 - 600 - 800 - 1200 - 1500 - 2000 + zielona pasta polerska na kole filcowym na tokarce) oraz pracę własnych rąk jestem zadowolony i mam nadzieję, że wstydu nie będzie, choć na początku nie wierzyłem w powodzenie misji polerskiej, szczególnie, że nie mogłem sobie pozwolić nawet na zakup dremela by nieco ułatwić sobie zadanie. Z drugiej strony, nie podjąłbym się polerki dla kogoś bez solidnej inwestycji w sprzęt, bo jednak wstydziłbym się efektu.
Pozdrawiam, Krzysiek.
Chcesz zobaczyć jak wygląda praca amatora bez budżetu, sprzętu oraz skilla? Odwiedź wątek remontowy mojej Kaczki
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-07-2018 01:33:18 przez BellaUrsa.)
|
|
19-07-2018 01:28:26 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Jawa 50 typ 20 (1974) remont - BellaUrsa - 19-07-2018 01:28:26
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|