Jawa 50 typ 20 (1974) remont
|
Autor |
Wiadomość |
BellaUrsa
Nowy
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/nowy.png)
Liczba postów: 34
Imię: Krzysiek
Skąd: Legionowo
Pojazd: Inny
|
RE: Jawa 50 typ 20 (1974) remont
Mało nowych komentarzy, zero krytyki, to lecę dalej...
Kolejne wieczory minęły ponownie na przygotowaniach do wielkiego odpalenia silnika. Wyczyściłem zarówno obudowę filtra powietrza oraz założyłem nowy filtr. Wyczyściłem i wypolerowałem tłumik oraz kolanko wydechu - na ile się dało, bo w niektórych miejscach powstały po prostu wżery, których nie usunę, więc póki co będę musiał z nimi żyć - ważne, że żaden element już nie brudzi, można iść dalej, a jak będzie to wyglądało źle, to dopiero będę myślał nad chromowaniem od nowa albo zakupem nowej części. Takie mam założenia.
Oficjalnie skończyłem wszelkie prace związane z polerowaniem silnika - uporałem się z prawą osłoną oraz poprawiłem osłonę sprzęgła, bo denerwowały mnie niedoróbki przy przetłoczeniu i rysy na płaskich powierzchniach. Do lustra co prawda i tak jeszcze dużo brakuje, ale jak dla mnie jest to już stan jaki mogę zaakceptować, choć już obawiam się o utrzymanie polerowanych powierzchni w tym stanie jaki udało mi się osiągnąć, bo dotykanie ich nawet czystymi, choć mokrymi paluchami pozostawia ślady ciężkie do usunięcia szmatką.
Z drobiazgów muszę jeszcze:
- przylutować jeden kabel przy magnecie,
- wymienić kondensator tak na wszelki wypadek, bo kręcąc magnetem mam iskrę na platynkach
- sprawdzić świecę.
Właściwie, poza tym co powyżej, to w silniku brakuje tylko ustawienia zapłonu (muszę jeszcze się tego nauczyć), dokręcenia wszystkich śrubek spustowych, zalania oleju i podłączeniu na krótko cewki WN, świecy i małego zasobniczka na paliwo. Zaczynam szukać oleju przekładniowego i oleju do mieszanki a w wolnych chwilach sposobię stojan na silnik, żeby móc go obsługiwać, uruchomić i regulować poza ramą.
W związku z moim poprzednim pytaniem o podłączenie elektryki na szybko, według poniższego obrazka i mojej wątłej wiedzy, cewkę WN trzeba podpiąć do masy oraz uzwojenia przy przerywaczu, żeby uzyskać iskrę i możliwość odpalenia silnika bez całej wiązki elektrycznej?
No i tradycyjnie, coś (prawie) z zupełnie innej beczki na poprawę humoru:
Pozdrawiam, Krzysiek.
Chcesz zobaczyć jak wygląda praca amatora bez budżetu, sprzętu oraz skilla? Odwiedź wątek remontowy mojej Kaczki
|
|
18-07-2018 19:14:18 |
|
1 osoba postawiła piwo BellaUrsa za ten post:1 osoba postawiła piwo BellaUrsa za ten post.
Krzych.R (07-19-2018)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Jawa 50 typ 20 (1974) remont - BellaUrsa - 18-07-2018 19:14:18
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|